Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen,

Jeg har lige fået et nyt Philips 77” OLED 809. Synes egentligt det ser ok ud, med rimelig standard indstillinger. Men jeg vil jo selvfølgelig gerne have det meste ud af det. Jeg synes desværre bare det er fuldstændig uoverskueligt at sætte mig ind i de ekstremt mange indstillinger.

Findes der et sted man kan finde et form for cheat sheet med bedste indstillinger til mit TV måske?

Alle tips er velkomne 😊

Jeg bruger en NVIDIA Shield Pro som afspiller, og den har jeg sat op med anbefalede indstillinger på en best practice tråd på Reddit 😊
Enig med LarsCJ. Har selv 48" modellen, og har fulgt indstillingerne som der linkes til ovenfor. Dog har jeg sat OLED-kontrast til 90, da tv'et står i et relativt lyst lokale. Hvis jeg slukker for al lys så er 50-60 mere passende til mine øjne. Men i daglig brug synes jeg at det er for lidt.

Jeg startede nogle uger med standard indstillingerne fra Philips, så da jeg skiftede indstillingerne til dem ovenfor, skulle jeg lige bruge nogle dage til at vænne mig til det så lidt anderledes ud.
Har købt 909 55" og brugt de indstillinger som Flatpanel anbefaler og som Lars linker til!
De indstillinger har jeg så stillet lidt på men ikke meget så det passer til min stue og vi syntes at det passer rigtigt fint. Har iøvrigt også købt en subwoofer fra Wharfedale da jeg manglede noget bass.