Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,
jeg har været et tur i Elgiganten og se på nyt TV. Bl.a. et 65" LG B4 Oled og et Philips Oled. Begge har, som jeg ser det, fremragende billedkvalitet. Det material, som man ser hos Elgigante er nogle 4K videoer, men når jeg får det nye TV hjem, så vil jeg komme til at se Yousee via deres TV box., TV2 Play via Apple Tv og Netflix (som jeg vil opgradere til 4k).
Er I andre blevet skuffet, når I har fået en Oled TV hjem, fordi I får for lidt ud af TV'et muligheder.

Mvh

Torben
Nu ved vi jo ikke hvilket TV du er vant til at kigge på, men jeg har stort set aldrig hørt om nogen der er blevet skuffet over billedkvaliteten ved at opgradere til OLED, og det gælder uanset mærke. Ellers er der jo heldigvis returret.
Det er klart, at man får mest muligt ud af fjernsynet, når man ser 4K demo videoer - men jeg vil personligt mene, at OLED ikke skuffer på nogen punkter, selv hvis du ser tv på den måde som du nævner.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du går fra et 50" til 65", vil billedkvaliteten generelt set dykke, med mindre at du ser 4K materiale - men det er ikke anderledes om du vælger OLED eller noget LCD/LED eller andet.

Der er dog ikke nogen WOW effekt, når du ser TV2 News - det er kun når du ser demo videoer eller film som er originalt produceret i 4K, måske blandet op med noget HDR :) Olsenbanden i 4K, er stadig de gamle film, selvom de er renset lidt ;-)
Jeg vil sige tværtimod. Indstillinger i butikken er horrible og derfor, hvis du instiller TV'et fornuftigt efter anbefalinger herinde, så vil du få meget bedre billede. Der er jo klart at en 4K UHD film/serie på Netflix er mere vow end et eller andet gammel serie halløj på TV2 play, men alt det der med at gå op i imponator halløj det går hurtigt af når man har indstillet TV'et rigtig og bare nyder hvordan billedet bør set ud.
Jeg tog springet fra Panasonic Plasma til Sony OLED for 3 års tid siden. Jeg havde længe udskudt det skifte netop fordi at jeg var bange for hvordan OLED ville håndtere opskallering, bevægelse osv. Men jeg har udelukkende været glad for TV'et uanset hvilket materiale og hvilken kilde der har været tale om. Nu skriver du ikke hvad du kommer fra, men jeg har i hvert fald konstateret at OLED har været et skridt op på langt langt de fleste parametre ift. plasma.