Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dolas
Hej Alle

Jeg har en SAMSUNG 55 S95B 4K OLED fra slut 2022 og har, fordi vi bor på landet, det problem, at skærmen er ret oversået med fluelort :(

Det fluelort er faktisk ikke noget man ser, andet end at skærmen trænger til en grundig rengøring.
Men jeg VED det er der og jeg har det stramt med, at fjerne insekt efterladenskaber på alle flader, undtaget på mit TV :(

Jeg har ladet mig fortælle, at skærmen er coated med noget som er ret sart og at man skal passe ret meget på den coating.
Derudover er panelet meget tyndt og flekser nemt når man rører ved den, så selv uden coating, er den ikke nem at polerer.
Mine tidligere fladskærme, har jeg jo bare renset af med det "fætter" man kan købe alle de steder man kan købe elektronik.
Der er det bare frem med en egnet klud og så pifte lidt på og så rense af, men det tør jeg ikke lige når skærmen er så tynd og bøjelig og med mistanken om en coating der måske bliver ødelagt.

Hvordan renser jeg den af og får den poleret op igen ?

MVH. Dolas
Af PAL
Microfiberklud og lidt lunken vand, og så tørre af, som var det et spejl, så går det ikke helt galt.

i øvrigt kan jeg anbefale at se natur programmer, gerne med edderkopper, når plagen er størst, det bryder de færreste fluer sig om! Pøj pøj.