Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stof
Vi har dette Philips Tv som et ekstra ( se billede ) ca. 3 år gammelt. Det har desværre været udsat for at blive ramt af en blød plastikbold og nu vil det ikke poste. Ambilight virker fint og der er lyd. Skærmen tænder, den ændre billedet fra sort til grå’ish farve men kommer ikke videre. Jeg har forsøgt mig med det mest klassiske, frakoblet tv’et i 20 min for strøm, men uden succes.
Er der nogen som har stået i samme situation eller har haft lign problem?
Tænker jeg er villig til at forsøge lidt af hvert for at se om vi kan få liv i det. Men fra tidligere kendskab i branchen så ved jeg at det ikke kan svare sig at reparere det.
Vedhæftede filer
IMG_6252.png
IMG_6252.png (6.56 MiB) Vist 13100 gange
Af Supergris
Om det kan redes, kommer vel an på hvor meget hår, der er tilbage? :)

Umiddelbart kunne det lyde som om, der blot er tale om en løs forbindelse, som den bløde plastikbold har forårsaget, men det kræver nok, du afmonterer bagpladen, så du kan få adgang til elektronikken.
Det kan sjældent betale sig at indlevere det til reparation, da det hurtigt bliver dyrt, og det koster almindeligvis en god sjat penge blot at få et tilbud på en evt. reparation, men hvis du har lidt mod på det (eller kender en), så ville jeg selv gøre et forsøg på at tjekke diverse stik og forbindelser...
Af HrJensen1
Uanset om det er noget blødt eller hårdt, som har ramt direkte ind på skærmen, og der så ikke kommer billede på efterfølgende, er det et defekt LCD lag, og ikke bare noget løs stik. Det behøver ikke ligne en flækket glasrude, selvom det oftest gør det ved en skade.