Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg skal anskaffe et 26-32" LCD-TV, og har i den forbindelse læst alverdens tests og anmeldelser.

Der er ikke den store vejledning at hente i radioforretningerne...

Min bekymring er billedkvaliteten når der vises billede fra fællesantennen. Ifølge stort set alle tests er alle apparaterne forholdsvis gode med DVD osv (nogle selvfølgelig bedre end andre), men alle apparater har begrænset billedkvalitet med antennesignal.

Da jeg kommer til at se antennesignal det meste af tiden, er dette selvfølgelig vigtigt for mig.

Er der nogen, der har erfaring med LCD-TV, der kan vise godt billede med antennesignal?
Af jacob
Jeg har et samsung le32-m61 og dets billedkvalitet via antenne signal er fuldt på højde med en alm. tv, på nogen kanaler kan billedet ennda virke skarpere en alm tv, dog er der også nogle enkelte hvor der er lidt mere støj men det er stort set kun ubrugelig udenlandske kanaler hvor der er det.
Af mcmejsner
jacob skrev:Jeg har et samsung le32-m61 og dets billedkvalitet via antenne signal er fuldt på højde med en alm. tv, på nogen kanaler kan billedet ennda virke skarpere en alm tv, dog er der også nogle enkelte hvor der er lidt mere støj men det er stort set kun ubrugelig udenlandske kanaler hvor der er det.
Kan kun give Jacob ret. Har selv invisteret i selsamme fjernsyn, og det giver et rigtig flot billede med alm. anettesignal.
Af Ferrari
Prøv evt. at kigge ind i hifi-klubben, her burde du kunne få gode råd.. Og mulighed for at sammenligne nogen forskellige skærme. Der er stor forskel på hvordan de forskellige LCD-TV fjerner støj fra billedet, og det er nok meget subjektivt hvad man bedst kan li at kigge på. Jeg synes umiddelbart at Samsung modellerne havde et lidt mere udhvisket farvespektrum, men til gengæld et lidt mere støjfrit billede. Har selv anskaffet et Sharp.

Det bedste du kan gøre er at se det live, men husk på at i mange forretninger er signalet blevet fordelt ud på mange skærme, og kan derfor sagtens være væsentligt forringet.