Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg har kigget lidt med i trådene omkring Toshibas 37WL66Z LCD tv. Desværre er der mange andre tråde der skriver at PC-kvalitet er elendig på det, da der ikke er 1:1 mapping, og man så evt. skal gå ned i 720p opløsning.
Evt. tjek dette link http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=678484, og scroll til post 6.

Så for at opsummere. Nogen der kan foreslå et LCD TV til omkring 8.000-10.000 der har følgende egenskaber:

- 37"/40"
- Billedkvalitet på højde med Toshibas 37WL66Z
- Opløsning: 1366x768
- Automatisk genkendelse af billedformat (ved ikke om det er standard)
- God PC-kvalitet i 1366x768, evt 1:1 mapping
- 2 hdmi, evt dvi i stedet for det ene hdmi stik.
- Andre vigtige egenskaber?

Jeg ved at Toshibas 37WL67Z har 1:1 mapping, men den kører 1080p i stedet for og koster godt 10.000. Hvordan er kvaliteten så her med PC?

Håber at der er nogle oplyste hoveder derude der kan hjælpe lidt.

Mvh
panch
Af Amtus
Jeg kunne også godt tænke mig af vide hvordan PC er på Toshibaen, også gerne hvis nogen har prøvet det med Toshiba 32WL66Z..

Undskyld jeg sådan misbruger dit indlæg;)
Af Kief
Amtus skrev:Jeg kunne også godt tænke mig af vide hvordan PC er på Toshibaen, også gerne hvis nogen har prøvet det med Toshiba 32WL66Z..

Undskyld jeg sådan misbruger dit indlæg;)
Har selv Toshiba32WL66Z og den har ikke pixel mapping 1:1. Det vil betyde at når du sender dit signal igennem skærmen så vil den ikke nødvendigvis udnytte 100% af skærmen. I mit tilfælde havde jeg et par centimeters sort hele vejen rundt, men ellers stod det rigtig rigtig flot! (da skærmen er sort opdager man ikke rigtig at der mangler en cm rundt billedet...)

Man kan få programmer der kan styre det man kalder over(under)scan og kan kompensere for det.

Så man behøver ikke være specielt nervøs med tv'et ved computer-signal...

Casper
Af andmm
I hvilken opløsning kørte du med
Af noname
Ang. Toshiba32WL66Z.

Jeg har nogle film rips i DVD-HD 720p kvalitet. Der er ikke tale om rip fra HD TV.

Problemet er at der er en del baggrundsstøj ved mørke scener. Er der nogen af jer som kender noget til problemet? Dårlig rip?
Af noname
Sorry, jeg mente Toshiba LCD-TV 37WL66Z 37", HDTV, HD ready, HDMI og ikke 32''.