Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop anskaffet ovenstående fjernsyn, og jeg er rigtig godt tilfreds, tilkoblet min XBOX360 og Wii ser billedet helt fabelagtigt ud!

Der er selvfølgelig en smule gryn på det analoge signal ved almindelig TV kigning som jeg havde forventet, men det er til at overkomme.

Og så til pointen med tråden ;) Hvordan optimerer jeg billedet fra min DVD afspiller? Jeg synes de stærke røde og blå farver bloomer en smule og hopper på irriterende facon. Den bliver pt kørt gennem et guld scart kabel, men findes der andre tilslutningsmuligheder som jeg skal have kigget på? Hvilke indstillinger for farve osv. er optimale i forhold til et roligt billede uden for meget bloom og hoppen i de stærke røde og blå farver?

Hvis der er noget i skal have uddybet så siger i bare til, ellers så skyd løs med input :)
Af Outpatient
Ehm har så lige fundet ud af at jeg kan køre min DVD afspiller gennem component kabel hvilket vel nok forbedrer billedet en hel del ;;)

Det var så dagens forestilling, stil ind igen i morgen hvor jeg vil gøre mig selv endnu mere til grin ;)

PS: Hvis i har råd til indstillinger af farve osv. generelt må i selvfølgelig gerne give lidt råd med på vejen alligevel :)
Af vinkender
Håber da at DVD afspilleren kan få et fint billede via Scart indgangen, da Xbox'en jo vil optage komponent indgangen.

Jeg afventer selv samme tv som du har. Håber det kommer i næste uge. Men da jeg ligesom dig har både en Xbox 360 og en dvd afspiller (Pioneer DVR-530H) håber jeg at kunne få et godt billede via sacrtindgangen på tv'et, selvom billedet teoretisk, vil være bedre via komponentindgangen.

Du er sikker på at dit Scartstik er ok, og at det er sat det til RGB SCART indgangen (EXT 1-terminal RGB) ? Samt husket at indstille DVD'en til at bruge RGB ?

Lad mig endelig høre mere om, hvilke erfaringer du har/får til dette :)
Af Outpatient
Jeg giver det en tester i morgen. Kæresten sidder på kassen her til aften nu hvor Oscarfesten ruller over skærmen, og jeg vover ikke at forstyrre ;;)
Af kenzo
Hvorfor har I egentlig brug for en DVD-afspiller når I har en Xbox 360?
Af vinkender
For mit vedkommende af 2 grunde:

1. Min Pioneer DVD er en HD optager. Dvs. skal kunne optage på den, hvilket man ikke kan på Xbox'en

2. Den lamer væsentlig mindre end Xbox'en når den afspiller film via DVD drevet.
Af Outpatient
Så har jeg langt om længe fået testet DVD'en igen, og alt er sat op som det skal, men der er stadig "hoppen" på de horisontale linjer. Det virker som om den ikke er helt glad for opløsninger som ikke passer præcis ind i det den selv er designet til, men det er udelukkende spekulationer fra min side da jeg på ingen måde er ekspert i HDTV. Jeg tester lige et par skiver i min XBOX360, som kører over component, og ser om det gør en forskel.
Af Outpatient
Nu har jeg lige givet den en hurtig tur da jeg har lidt småtravlt, men det lader til at der kun er problemer så længe jeg kører DVD skiver som ikke er købt i Europa. På min XBOX står billedet helt fint uden hakkeri, og det samme gør den på min normale DVD afspiller, så længe jeg kører europæiske skiver, så snart den får noget udenlandsk i sig kommer der hopperi på de horisontale linjer ved meget stærke røde og blå farver.