Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af JonasJohansen
Jeg har netop anskaffet mig et Phillips 32pf9731 (undgik bevidst 37" udgaven pga. fejlrapporterne) og er utrolig tilfreds med det generelle billede. Desværre har jeg bemærket at der opstår lyse plamager i kanterne af tvet efter det har varmet op en times tid.

Det er hovedsageligt i nederste højre hjørne og det øverste venstre, men også langs bunden og toppen slipper der lidt lys igennem. Det er ikke ret meget, og man bemærker det kun i helt mørke film og hvis man har sort baggrund når man tulslutter en computer.

Men jeg ved ikke om det bare er mig som er for perfektionistisk? Jeg har været heldig med at der ingen pixelfejl er, så jeg vil ikke bare bytte det hvis en smule backlight bleeding er noget som alle modeller har til en hvis grad, og at der simpelthen ikke er noget at gøre ved det.

Jeg har prøvet at ændre på stort set alle indstillingerne, men intet udover at slukke det en halv times tid kan få det til at forsvinde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville kontakte Philips og høre om det er noget de har rapporter om. Jeg har selv to familiemedlemmer der har et 32PF9731D, men de bor ret langt væk, så jeg kan desværre ikke tjekke om deres modeller har samme last.
Af kbth
Jonas, du må gerne lige skrive hvis du hører fra Phillips vedr. dit problem. Er selv tæt på at købe samme model nemlig :-)
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Jeg har netop snakket med phillips idag, og de har aldrig hørt om det før siger de. Jeg har desuden nærstuderet Fonas model i over 10 minutter med helt sort skærm (må have set helt tåbeligt ud for forbipasserende kunder) og har intet kunne se på fonas udstillingsmodel. Dog er belysningen i butikken jo også meget kraftigere og mere ujævn i forhold til hjemme, så det er utrolig svært at sammenlige.

Dog sagde phillips at jeg burde få det ombyttet på garantien, men ved ikke helt om det er besværet værd, det kan jo også være det bare er mig som der er noget galt med (andre har svært ved at se det siger de). Jeg regner med at smide et par billeder op i morgen.
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Her er et billede jeg tog af tvet med kontrasten og lysstyrken skruet helt ned, i et helt mørklagt rum. Er det som det skal være eller er det bare mig?

[img]http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... e01073.jpg[/img]
Af dsluserdk
JonasJohansen skrev:Her er et billede jeg tog af tvet med kontrasten og lysstyrken skruet helt ned, i et helt mørklagt rum. Er det som det skal være eller er det bare mig?

[img]http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... e01073.jpg[/img]
jo det ser lidt forkert ud. Er der pixelfejl???

2 i den øverste del og 1 i nedre højre hjørne

Er det dit kamera eller ??
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Der er faktisk en pixelfejl men den kan ikke ses med mindre man bruger forstørrelsesglas. den sidder desuden i højre øverste hjørne og er blå, de røde pletter er kameraet.
Af Storm82
har selvsamme tv, og ingen problemer der ligner dit... (ingen overhovedet faktisk)

Jeg ville bytte det, hvis jeg var dig... Du får jo i samme ombæring ny garanti ;)
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Jeg er stadig i 7 sind over hvad jeg skal gøre. Jeg skal selv sende det til forhandleren, og de vil kun ombytte det hvis de opdager samme fejl. Problemet er jo at der kan gå op til to timer fra tvet er tændt til der der opstår de lidt lyse plamager, og det kan kun ses med en helt sort skærm i et rimelig mørkt rum.

Del af problemet er at det er købt over nettet, og det er utrolig dyrt at sende derned, udover at der jo altid er en riciko for at tvet bliver beskadet under transport.