Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cederstrom
yakken skrev:Problemet er jo det samme. Du skal have en seperat IPTV dekoderboks til hvert TV. Hvis boksen kun kan dekode én kanal af gangen så har alle harddiskrecordere ligesom mistet deres værdi, med mindre man altid sidder og ser det progam man vil optage eller kun har behov for optagelser af ting man ikke er fysisk til stede til at se - dvs. ingen dobbeltbrug af tuneren.
MediaCenteret er jo allerede i flere hjem, hvor alt film, tv og musik er centralt på en computer. Dertil kan så sættes extenders (Xbox 360), så alle TV's bruger det samme MediaCenter.

Den metode ville jo fungere fint med IPTV, hvor en computer fint ville kunne decode flere TV signaler (skal selvfølgelig have nok CPU og båndbrede).

Så det problem syntes jeg ikke er så stort.
yakken skrev:Selv med en 100 Mbit/s forbindelse kan der opstå "klumper" i signalet, ligesom med IP-telefoni der også havde gevaldige problemer i starten (og stadig kæmper for at holde r... i overfladen). Jeg skal personligt ikke have IP-nogetsomhelst i den nærmeste fremtid. Min PC har problemer nok med IP-baseret internet til at det skal indføres i andre apparater ;)
Det er jo altid en risiko ... Men med ordentligt backbone samt fornuftigt QoS er problemet ihvertfald mindre.
Af teamet
Nu har tcp/ip protokollen også stået i tredive år .. den er jo slet ikke designet til telefoni eller tv. Mon ikke det bedste ville være, hvis der var nogle kloge folk der satte sig ned, og fandt på en tv-protokol..

Mht DRM så ja, DRM er noget pis og det bliver skide træls når det kommer i fuld sving. MEN ingen kan forhindre dig i, at optage et signal som du har betalt for. For det første er der den danske kopilovgivning (som nok skal blive omgået vha kontrakt..), men for det andet kan ingen forhindre dig i, at optage noget som er på din skærm. Hvis ikke med windows tweaks, så kan man med linux - det skal nok gå alt sammen, men det bliver mere kompliceret end det burde være.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg er bange for, at de meget nemt kan forhindre dig i at optage "det du har betalt for". Teknikken er i de fabelagtige nye protokoller og lobbyarbejde skal nok gøre resten. Afskaffelse af analoge signaler er første (men nok vigtigste) skridt på vejen. Det skal ikke forstås sådan, at jeg ikke vil have digitale signaler. Det vil jeg, fordi billedkvaliteten er potentielt meget bedre, men det er også *meget* nemmere at "sikre" signalerne mod det "tyve- og rakkerpak" den normale befolkning er. :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
cederstrom skrev:MediaCenteret er jo allerede i flere hjem, hvor alt film, tv og musik er centralt på en computer. Dertil kan så sættes extenders (Xbox 360), så alle TV's bruger det samme MediaCenter.
Jeg synes det er en frygtelig masse udstyr der skal til før noget så simpelt som distribuering af et TV-signal til flere enheder er muligt. Xbox360 er kendt som noget af en strømsluger og en hel mediacenter PC må betegnes som det samme, så du betaler hurtigt mange penge for at få vist TV overalt i huset.

Der er langt fra nutidens analoge plug'n'play til en ligeså bekvem opsætning af digitale linier med QoS, mediacenter PC'ere og extendere. Du kan påstå at det er en nem proces, men den er ikke ligeså nem som at købe et kabel til 40 kr. og sætte det i røven af TV'et og blot trykke på "Power On"...
Af icewind
Så er de første tv begyndte at melde fejl.
Af Breddam
Hej azrael,
teamet mener, at alt kan optages, når det nu bliver vist 'normalt' på din skærm.

Jeg har fx. nogle få gange benyttet et freewareprogram til at optage Real-filer fra nettet. Det virker fint.

Venligst
Søren
Af icewind
hvor mange er røget til rep siden de købte det?