Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Med fare for at stille det samme spørgsmål. Sorry.
Har søgt en del herinden, og læst indlæg osv. okring ovenstående, men syntes ikke rigtigt at få besvaret mine spørgsmål. Så håber at der vil være en venlig sjæl der kunne gøre mig lidt klogere.

Jeg mangler nogle som kunne hjælpe med at sætte de to skærme op mod hinanden og evt. foreslå en/flere andre skærme i samme kategori og prisleje..

Jeg sætter HØJ pris på design og derfor er nedenstående skærme også dem som har fanget min interesse.
Jeg er meget i tvivl om jeg burde kigge efter plasma skærme i stedet.
Jeg søger et tv som skal bruges i mit soveværelse, men skal kunne vise DVD, TV, Mediacenter.

Jeg har kigget på flg skærme:

Alfaview deluxe LCD 40"
Pænt og rent design.

Samsung 40" LCD M71b
Pænt design. 100hz

Hvordan er disse skærme i forhold til hinanden, og ikke mindst, hvor lang tid har de været på gaden ? Ville nødig købe en skærm som allerede er forældet, og hvor man med fordel kunne vente. Dernæst ved jeg selvfølgelig godt at fladskærme er som computeren. Der er altid noget bedre og nyere om 1 md.

Får jeg reelt noget ud af 100 hz ?
Er det en kæmpe fejl ikke at vælge en skærm der understøtter 1080p ?

Er der en anden Samsung som er bedre.. Har læst både for og imod denne skærm.

Burde jeg lede efter noget helt andet evt. plasma?.
Måske pioneer ? (syntes også om deres design)

På pris siden ligge jeg omkring 15000 kr. og skærmen i størrlesen 37"->40" (42")

På forhånd tak for hjælpen.
Af jesperj
Hej KJS.

De 100 hz har jeg ingen erfaring med, men jeg har fætteren (LE-46F71) til den Samsung du har kig på - den understøtter 1080p - om du har glæde af det kommer an på betragtningsafstanden - er du mere end et par meter væk, vil du næppe kunne se forskel.

Vh
jesperj
Af skjeller
der kan kun siges 1 ting samsung. basta
Af Calle
har set samsung m71 og må sige jeg er meget skuffet. jeg er selv helt vild med deres design! men billedet der på er altså ikke for godt. og det går helt galt når man sætte 100hz på. jeg har lige set det i hifiklubben Aalborg
Af skjeller
hvad sagde de i hi fi klubben til det ?
mvh thomas
Af Kief
Jeg arbejder i Hifiklubben på Åboulevard (KBH) og der har vi F71'eren køren pt. Det er en rigtig lækker skærm dog synes jeg billede-mæssigt at Sharp 42XD1E er en bedre skærm. Den er rigtig lækker...

Personligt ville jeg holde mig langt væk fra Alfa View. Deres design er rigtig nok flot, men skærmen inden bag ved er en bambus model købt i østen og så smækket en flot kasse uden om (har jeg hørt - ikke fået det bekræftet)

De kunder jeg får ind siger for det meste det samme som jeg selv har hørt. At det analoge billede på deres skærme slet ikke er i orden. (måske også derfor de har alle deres skærme til at køre animerede dvd film som Cars og Monsters Inc.) Det er ikke svært at få et flot billede, når kilden er dvd...

Sharp har imponeret mig, men F71 er bestemt heller ikke noget dårligt køb. Og du kan roligt købe dit tv i Hifiklubben. Dagprisen gør at du ikke finder det billigere nogen andre steder (butikker der er landsdækkende, såsom Elgiganten eller Merlin osv) og samtidig betræber vi os for ikke at være 10% dyrere end udvalgte internet-butikker.

Men god fornøjelse i din jagt.

Mvh

Casper
Af Kief
Sorry fik ikke lige set du havde kigget på M71'eren. Denne model har Smooth Motion og 100Hz men det ødelægger mere end det gavner og derfor vil mit råd til dig, være at finde N71 udgaven i stedet for. Det er præcis det samme tv uden alt det 100hz crap som du alligevel er nødt til at slå fra...

Et godt råd :)