Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af M-Sniper
#12817
Hej Sputnik

Når man nu skal ud og vækge et TV, og hvis kriteret er kniv skarpt billed, så kan du have ret.

Men jeg er ikke helt enig i at alle skærme viser dårlig billed, nogle synes jeg er gangske udmærket.

Der er også nogle der vælger fladskærme pga det giver mere plads i stuen/værelst.. det ser pænere ud i stuen, et bedre møbel osv..
Når det er sagt...

Så vender jeg tanken engang, og siger, der er ikke noget galt med de fladkærme idag, de alle kan vise et godt billed, blot signalet er til det.

DVS. fladskærmene kan ikke komme udenom at skulle bruge mange kræfter på at vise et elendigt ringe opløslig tv signal vi har, og så kan man sige er det fladskærmens eller det danske tv system der er bagud..????
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#12818
Der er også det aspekt i det, at mange forretninger bruger et ganske ringe antennesignal, som er delt mellem et hav af skærme. Det er en dårlig indikator. Det er klart, at det ikke kommer til at stå perfekt hjemme i stuen, men er forholdene til det, så kan det altså se bedre ud end i butikken.

Prøv i stedet at besøg nogle af de mere seriøse butikker. De præsenterer modellerne en del bedre.
Af sputnik
#12821
Rasmus Larsen skrev:Prøv i stedet at besøg nogle af de mere seriøse butikker. De præsenterer modellerne en del bedre.
Jeg ved ikke om KT-Radio (Odense) anses som en seriøs forretning her på "kanalen" (?) Men her er problemet det samme. Det er bare ikke godtnok med et analogt signal. Har også kigget i en B&O forretning, og på lang afstand (4-5 meter) ser det faktisk okay ud, men når man så kommer tættere på, bliver det grumset, eller hvad nu kalder det.

Ægerligt at man skal slås med analoge signaler, for sætter man et digitalt signal til, står det jo kanon flot i forhold til. Det er også endnu mere ærgeligt nu hvad fladskærms TV'erne rent faktisk er ved at komme ned i nogle rimelig priser...

Thomas