Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#11764
Hej,

Håber i kan hjælpe mig lidt herinde. Mine svigerforældre vil købe et nyt fladskærms tv til stuen, og har set sig varme på dette Samsung LE40M71B TV.

De kan se der er stor prisforskel på hvad de ex. kan få det til på hifipriser.dk:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=207158

eller nede i den lokale Expert. (som ligger en 4000 over). De vil dog kun handle i online butikker der ligger i nærheden af dem.. så de altid har mulighed for at møde op i butikken (så det skal være i hvert fald i jylland, helst østjylland)

Ham nede i Expert har så sagt til dem at de skal passe på med at købe det i online butikker, fordi nogle importerer skærmene fra tyskland, og så er de, selvom de bliver solgt i danmark, ikke beskyttet af samme pixelgaranti som der bliver givet ved køb i eks. en dansk butik som Expert..

Kan i be-/ eller afkræfte dette? Eventuelt hvilke butikker man især skal passe på?

Og sidst med ikke mindst.. hvis i har nogen generel mening om fjernsynet.. så fortæl det da lige :)

På forhånd mange tak for jeres tid og input!
#11766
wickings skrev: Ham nede i Expert har så sagt til dem at de skal passe på med at købe det i online butikker, fordi nogle importerer skærmene fra tyskland, og så er de, selvom de bliver solgt i danmark, ikke beskyttet af samme pixelgaranti som der bliver givet ved køb i eks. en dansk butik som Expert..
Lige en generel kommentar omkring pixelfejls-politikken: Samsung Nordic giver én eller anden garanti imod lysende pixels, som jeg ikke rigtigt kan blive klog på (jeg får forskellige svar hver gang jeg spørger...). At købe hos en autoriseret forhandler med zero-bright pixel garanti, er dog ikke nødvendigvis _ubetinget_ lig med at du er stillet bedre, pudsigt nok. For hvad nu hvis du modtager en skærm med 3 døde pixels - det er ikke dækket af denne garanti, og har du så købt den hos en forhandler uden returret, og er generet af de døde pixels (som, ret skal være ret, ikke er lige så slemme), så har du ingen hjælp at hente. I dén situation ville du være bedre stillet hos en forhandler med returret, end hos en forhandler med zero-bright pixel garanti.

Bare lige et eksempel på at verden ikke er sort-hvid - og endnu et argument for at det efter min mening er direkte skandaløst, at den såkaldt seriøse ende af radio/tv branchen ikke formår noget så simpelt som at sørge for at kunden er bedre stillet i deres butikker, end ved nethandel. Det får selvsamme butikkers argumenter for hvorfor man skal betale ekstra for servicen de tilbyder til at klinge noget hult, når du på visse områder er bedre stillet ved at gå hjem og bestille varen på nettet - måske endda i selvsamme butik!
Af wickings
#11771
Hej Otto,

Tak for dit input, havde faktisk slet ikke tænkt over det på den måde.

Kan se du/i selv forhandler det omtalte fjernsyn til en god pris i østjylland? (http://www.tapeconnection.dk/tcasp/defa ... side=46803)

Hedder bare LE 40 M 71 .. er det en ældre model end den jeg omtaler med "B" til sidst i navnet?

Kan du evt. anbefale et godt vægbeslag til fjernsynet? Skal gerne kunne vippes op og ned så det kan placeres godt til forhold evt. lysindfald.

Tak :)
Brugeravatar
Af azrael
#11791
Jeg vil ikke blande mig i de tekniske spørgsmål, men kun sige, at du kan handle MEGET dårligere steder end TapeConnection, men ikke meget bedre steder... :)

Modellen er for øvrigt den samme (såvidt jeg ved), men jeg vil også tilføje, at flere har været skuffet over modellen. Den var længe ventet, men kunne altså ikke helt leve op til de store forventninger man satte i den. Derfor ikke sagt, at dine svigerforældre ikke vil være tilfreds med det alligevel. Faktisk burde I tage ind til TC og få jer en demonstration, og jeg er sikker på, at de gode folk hos TC også har et par andre modeller de gerne vil vise jer.
Af Fnuggie
#11821
Hejsa

Lige et lille input med pixelgaranti i samsung sager.

SÅ ved jeg at Expert 2tal gruppen har en speciel aftale med samsung nordic ang. 0pixelfejl og det betyder 0 om det erlysende eller døde, det er lige meget den er 0. Den aftale har TC ikke eller andre udover Expert 2tal så der er du bedre stillet end hos TC.

Lige en lille ting mere ang det b der står efter 71 så betyder det bare at den er black dem som er hvide hedder W så det er meget smart.
Af wickings
#11870
Hej,

Tusind tak for jeres input! Jeg vil anbefale dem at tage et smut ind i Tape Connection.. dog har de allerede set fjernsynet i den lokale expert og jeg synes da også selv det ser utroligt flot ud!

"Azrael" kan du fortælle mere præcist hvorfor modellen skuffede?
Brugeravatar
Af azrael
#11871
I diverse fora (bl.a. her på sitet, recordere.dk og tyske fora) kan man læse, at SmoothMotion (Samsungs "100Hz" teknik) langt fra bringer det ønskede resultat, snarere tværtimod. Og der har også været snak om, at kontrasten skulle lade en del tilbage at ønske (noget med, at tv'et har endnu sværere end de fleste andre LCD-tv med at vise sort).

Generelt skuffede tv'et altså, meget set i lyset af de rosende ord, som forgængeren M61 fik med på vejen.

Mht. at se tv'et i en butik á la Expert, så kører der selvfølgelig flottte HD demofilm på dem og designet på tv'et er nok også meget flot, men efter min mening gælder det særligt for LCD-tv, at bare fordi noget ser pænt ud og koster en mindre formue, så behøver det langt fra at være godt. Prøv at få dem til at vise et analogt antennesignal. Du kan trygt regne med, at de finder på alskens udflugter for ikke at gøre det.

Det er en rigtig god ide at sende svigerforældrene ned til TC. Her får man i det mindste rigtig god vejledning (og jeg får *intet* ud af at sige dette) og måske kan de ligefrem begejstre svigerforældrene for et bedre tv (muligvis endda til lavere pris). :)
Af wickings
#11880
Takker :)

Havde slet ikke tænkt over det med en HD demo video, men jo.. det var da præcis hvad der hurtigt blev sat på da vi var dernede, en Ice Age 2..

Vi smutter ind i TC og kigger på lørdag!
Af wickings
#12075
Lige for at følge op.. :)

Vi var inde og besøge TapeConnection i Århus i fredags.. og kom sørme hjem med et fjernsyn som dette:

http://tapeconnection.dk/tcasp/default. ... side=46957#

Til blot 15999 (ca) .. billedet på denne model var bare så meget flottere end på den Samsung vi havde kigget på!

Dog en ting.. kan det virkelig passe det ikke er muligt at få sorte sidebjælker på modellen? .. vi fik vist dem med grå, men kan ikke helt huske om de sagde at det var eller ikke var - muligt?
Af macbane
#12192
når du køber en samsung fladskærm hos en autoriseret forhandler i dk, har du pixelgaranti. Jeg har sle varbejdet i en sådanne foretning. Vi havde et eksempel på en skærm som havde en pixelfejl i højre hjørne... resultat? lortet blev krediteret og vi fik et nyt.

Grunden til dette er at det meget meget meget sjældent opstår pixelfejl...
Af sanny
#12355
hej

Dog en ting.. kan det virkelig passe det ikke er muligt at få sorte sidebjælker på modellen? .. vi fik vist dem med grå, men kan ikke helt huske om de sagde at det var eller ikke var - muligt?
´
--------------------------------------------------------

jeg vil tro da der er plasma ,så er de grå
Brugeravatar
Af azrael
#12359
wickings skrev:Dog en ting.. kan det virkelig passe det ikke er muligt at få sorte sidebjælker på modellen? .. vi fik vist dem med grå, men kan ikke helt huske om de sagde at det var eller ikke var - muligt?
Det er vist med vilje at de er vist i grå, selvom der iflg. manualen er en "auto" funktion som kan variere gråniveauet. Helt sort får du dem vist ikke. Det er nok fordi Pioneer forsøger at gardere sig mod evt. burn-in problemer, selvom det ikke burde være nødvendigt.
Af samsungdk
#12463
wickings skrev:Hej,

Tusind tak for jeres input! Jeg vil anbefale dem at tage et smut ind i Tape Connection.. dog har de allerede set fjernsynet i den lokale expert og jeg synes da også selv det ser utroligt flot ud!

"Azrael" kan du fortælle mere præcist hvorfor modellen skuffede?
Hej

Det er fulstændigt korrekt det du skriver.

Samsung nordic gir Pixel garenti. lige meget om det er en pixel oppe i højre hjørne af skærmen, eller andresteder, Og det gives på alle 26" og op efter. Det er nemt at se på tv'et om der er pixel garenti på efter model nummeret skal der stå XEE. hvis der står XEC eller XEU er der ikke pixel garenti på.



samsungdk