Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chame
Hvilket LCD tv skal jeg vælge, når jeg samtidig gerne vil bruge det som monitor for min pc? Hvad skal jeg tage højde for i mit valg?
På forhånd tak for råd og vejledning!
Af xenon
jeg har selv haft samme tanker som dig - og det jeg kom frem til (efter råd givet fra andre) - var at købe en pc monitor og stikke et godt tv-kort i min pc...
det kan dog godt være ok at bruge et tv some pc monitor - men så skal det være en 1900x1080 skærm og du skal nok ikke sidde alt for tæt på den...
du skal også sikre dig at det ikke er en af den slags skærme der står og bevæger billedet lidt hele tiden for at billedet ikke skal brænde fast - samt at skærmen har 1:1 pixelmapping.

se evt. andre "gamle" tråde her på siden - der er mange oplysninger at hente
Af FaceLight
Prøv at tjekke LG. De laver nogle fine skærme også til PC brug. Har selv et LG LB1R. Af specs kan nævnes at den understøtter 1:1 pixelmapping, hvilket er meget væsentligt hvis skærmen skal sættes til en PC.
Købte min på easyshopping.dk til 8500.
Det skal dog nævnes at nogle har oplevet brummen fra skærmens strømforsyning, dette er der tråde om her på siden samt recordere.dk. Jeg har imidlertid ikke oplevet det problem.