Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Hej.

Nogle der ved hvordan jeg opdaterer en Panasonic DB45 afspiller, sådan step-by-step..?

Skal jeg hente opdateringen på pana's hjemmeside..? og er det lettest med USB nøgle eller skal jeg bruge en brændbar cd.?
Og er det egentlig nødvendigt at gøre det..?
Brugeravatar
Af MigSelv
Der findes opdateringer på Pana's hjemmeside. Samme sted er der også en guide til installation.
Hvis der er "netværk" i afspiller, kan det også foregå den vej.
Ved download, udpakkes fil, brændes til cd og afspilles i maskine. Følg instrukserne nøje, dette er vigtigt, ellers har du ikke en brugbar afspiller bagefter.
http://panasonic.jp/support/global/cs/b ... _euro.html
Af PeterD
...Hmmm...

Lige brændt endnu en cd, men når jeg lægger den i afspilleren og trykker på play, kan den ikke læse cd-r cd'en...Den loader kort og skriver "Cannot Play" og skupper den ud igen...

Hvad gør jeg galt....?

Tak på forhånd...
Af PeterD
[quote="PeterD"]...Hmmm...

Lige brændt endnu en cd, men når jeg lægger den i afspilleren og trykker på play, kan den ikke læse cd-r cd'en...Den loader kort og skriver "Cannot Play" og skupper den ud igen...

Hvad gør jeg galt....?

Tak på forhånd...[/quote]

Er det lettere at overføre udpakket data på et USB stik og overføre det den vej. Dét bør den vel kunne læse...
Brugeravatar
Af MigSelv
PeterD skrev:...Hmmm...

Hvad gør jeg galt....?

Tak på forhånd...
Hej
Har du udpakket filen? Den skal unzippes, derefter brænder du filen til en tom cd. Der står ikke hvilket ISO format, men jeg mener det skal være ISO 9660, det vælges i brændersoftware. Din disk skal også "lukkes", ingen yderligere brænding er mulig, dette vælges også i brænder software.
Husk at brænde fil som data indhold.
Disse brænderindstillinger er mulige i Nero, men er det vel i andre ligeså.
Senest rettet af MigSelv 31. okt 2010, 17:23, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Aaargh....Det var åbenbart mere kompliceret end som så at opdatere sin Blueray første gang. :((

Den skriver Please Wait. og slukker og der kommer en høj tikkelyd som ændrer sig fra dyb til høj tone...

Jeg trykker på Powerknapppen på fjernbetjeningen, nu står der "STOP" men tikkelyden fortsætter.. og skriver "Bye" til sidst og slukker men tikkelyden fortsætter....

Skærmen forbliver sort under hele seancen, og efter yderligere 5 min. skiver den "This disk is incompatible", men den "tikker" løs på disken..somom den læser men der sker intet

Hmm. Jeg har brugt Nero Burmning Rom ver. 6, Valgt brænding af CdROM (UDF/ISOfil) med "flueben" i brug også ISO6990 tekst til Joilet" under fanen Label.

Vil bare høre om det er "normalt"?

Ville det ikke være lettere hvis man istedet for kunne overføre data til USB stik, da afspilleren også har USB indgang...?

Nogle med en easy "step-by step manual" FOR DUMMIES med billeder fra NERO 6 hvis de har tid og lyst da jeg allerede er ved at være gråhåret...
Brugeravatar
Af MigSelv
Nogle diske kan være ulæselige for visse drev. Det kan ikke udelukkes, at det er problemet. Tikkeriet er optikkens forsøg på, at læse den isatte disk.
Jeg har været igennem flere forsøg med diske, det fabrikat jeg aldrig har oplevet problemer med er Verbatim.
Kan du vælge cd-rom iso standard ( iso9660 )? Der må kun bruges dette format, hvis du kører XP, kan du også bruge XP's brænderprogram ( anbefales af Panasonic ).
Skrive/brændehastighed kan du også nedsætte, det minimerer risikoen for skrivefejl. En skrivefejl på cd'en, og din afspiller kan ikke læse disken.
Du må ikke bruge en cd-rw, men kun cd-r.
Du må under opdatering, ikke trykke en eneste knap, medmindre du under installationen bliver bedt om det.
Af PeterD
Tak for din hjælp så langt. Det er virkeligt lækkeret.

Jeg kører med Vista styresystem og Neo Burning Rom vol. 6.0

og vil brænde CD-Rom (ISO) (for en ordens skyls IKKE UDF/ISO) .
Ingen multisektion og under ISO/Formatere har jeg sat den til : Mode 1 og Tegnsæt: ISO 9660 (Standard ISO CD) og flueben i "Joliet".

Vista understøtter åbenbart ikke ISO 9660 formatet. Så jeg kan åbenbart slet ikke bruge Neo Burning Rom 6.0 Hvad gør jeg så..?

Den giver mig kun mulighed for at brænde i 24x (600 KB/s)

For at få det klart:

Jeg overfører KUN den udpakkede fil kaldet "PANA_DVD FRM" på 30 MB til cd-rom disken..
Brugeravatar
Af MigSelv
Prøv at fjerne fluebenet i Joliet.
Hvis der bruges anden brændersoftware end styresystemets, betyder det intet, at du ikke kører XP.
Af PeterD
HALLELUJA!!

Så var den er endelig! SUPER!!

Så læser den disken rigtigt og skriver nogle beskeder på displayet...

Fantastisk..Ved godt at det ikke behøves men alligevel..
Af PeterD
Tak for hjælpen "MigSelv". Du har været til enorm stor hjælp! :)

Jeg tager hatten af for at du gider hjælpe mig der IKKE har forstand på den sidste nye teknik..og downloading af firmware..

Fortsat god aften, og endnu engang tak fordi du gad at hjælpe mig så hurtigt.

En supertilfreds bruger af Flatpanels.dk
Brugeravatar
Af MigSelv
PeterD skrev:Tak for hjælpen "MigSelv". Du har været til enorm stor hjælp! :)

Jeg tager hatten af for at du gider hjælpe mig der IKKE har forstand på den sidste nye teknik..og downloading af firmware..

Fortsat god aften, og endnu engang tak fordi du gad at hjælpe mig så hurtigt.

En supertilfreds bruger af Flatpanels.dk
Velbekomme.