Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg har et spørgsmål til den bedste lyd fra en blu-Ray afspiller. Hvis jeg køber en 7,1 forstærker og kører lyd gennem hdmi skal der så være 7,1 analog i blu-Ray for at den bedste lyd?
Har ikke købt forstærker og blu-Ray endnu men overvejer Onkyo TX-SR608 er der nogen der kan sige om den er god? Mvh Kristian
KristianF skrev:Hej, jeg har et spørgsmål til den bedste lyd fra en blu-Ray afspiller. Hvis jeg køber en 7,1 forstærker og kører lyd gennem hdmi skal der så være 7,1 analog i blu-Ray for at den bedste lyd?
Har ikke købt forstærker og blu-Ray endnu men overvejer Onkyo TX-SR608 er der nogen der kan sige om den er god? Mvh Kristian
Hej
Nej, der skal ikke være analoge udgange på Bluray, hvis du tilslutter med HDMI ( du får ikke brug for dem ).
Hvorfor betale for convertere i Bluray afspiller, hvis du bruger dem der er i receiver.
Til prisen, ser den valgte Onkyo rigtig god ud. Onkyo er ligeledes et godt og anerkendt mærke.
Undtagelse, hvis Bluray afspiller koster kassen, er det overvejende sandsynligt, at convertere i denne er bedre end i en billig receiver. Men hvem køber en meget dyr afspiller, og en meget billig receiver.
I dit tilfælde, vil en 12-1500 kr. Bluray være fint, og her bruger du receivers convertere.
Af KristianF
Hej og tak for svaret, nu glemte jeg at skrive at blu-Ray også skal bruges til at se dvd film på så er der noget andet jeg skal være opmærksom på der i form af køb af blu-Ray afspiller hvis jeg skal have optimal lyd? Og er der nogen afspillere der kan foreslåes ? Prisen er lidt lige meget det skal bare være en god en og passe til den Onkyo forstærker. Er ikke så skarp på dette område:( mvh Kristian
Brugeravatar
Af MigSelv
KristianF skrev:Hej og tak for svaret, nu glemte jeg at skrive at blu-Ray også skal bruges til at se dvd film på så er der noget andet jeg skal være opmærksom på der i form af køb af blu-Ray afspiller hvis jeg skal have optimal lyd? Og er der nogen afspillere der kan foreslåes ? Prisen er lidt lige meget det skal bare være en god en og passe til den Onkyo forstærker. Er ikke så skarp på dette område:( mvh Kristian
Hej
Alle Bluray maskiner afspiller dvd'er og cd'er , i prisklassen 1000-2500, vil der ikke være forskel i dvd gengivelse. Det kræver dyre maskiner, med topklasse scalere, eller en dyr receiver med tilsvarende ditto.
Ikke dermed sagt, at dvd billede, på en "billig" Bluray er dårligt.
Det kan også være, at scaleren i din receiver er bedre end i afspilleren.
I følge tilbagemeldinger herinde, er der lidt bøvl med de billige Sony maskiner.
Af KristianF
Vil en PlayStation 3 være et godt valg som eneste blu-ray afspiller, ser at snart alle test er lavet på den. Har lige købt forstærker Onkyo tx-sr 608 og vil gerne have en god blu-Ray med 3D og det kan den jo snart. Men er det bedre at købe en anden som kun fungere som blu-ray med 3D ? Det er jo smart med alt i en som play3 har men den skal give godt billede/lyd og alt det der er vigtigt:)
Af lago9
Ps3 er klart det bedste køb
Af Peter Schrøder
lago9 skrev:Ps3 er klart det bedste køb
Understøtter PS3 Dolby TrueHD og DTS HD nu? Uden lipsync problemer?