Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hans123
Squarehead skrev:Hej! :-)

Jeg står med et Samsung 55" LED TV, og skal have mig en Blu-Ray afspiller. Hvilke kan i anbefale?

Mvh.
hvor mange penge ønsker du at bruge ?

3D eller 2D TV du har ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du "bare" vil se BluRay, så er der stort set frit valg på alle hylder. Enhver afspiller vil klare håndteringen af BluRay temmelig godt. Det lyder måske mystisk, men utallige tests har vist, at man nærmest ikke kan se forskel på HD-materiale på afspillerne.

SD derimod (dvs. DVD) kan der være forskel på. Det afhænger af hvor god skalering der er i afspilleren. Hér kan det evt. være en idé at lade TV'et opskalere i stedet og få fat på en afspiller som ikke opskalerer. Det afhænger af hvor godt dit TV kan klare dén opgave. Ellers er Oppo's BluRay god til opskalering, men prisen er i den lidt højere ende.
Af soko
Pas på ikke at vælge en afspiller med for dårlig/billig byggekvalitet. Jeg gik selv efter en billig afspiller, da der ikke skulle være den store forskel på billedkvaliteten.

Jeg havde en samsung 5500, der måtte retur efter 2 dage, da den larmede under afspilning af Bluray.

Nu har jeg en Philips 2500, der også burde retur, da den ligeledes larmer.

Sjovt nok larmer ingen af afspillerne ved DVD ;;)

Mvh. Soko
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg ville uden tvivl vælge en Oppo BDP 80 som endda er kodefri til 3.700; kr. i Tape Connection.

Jeg har deres DVD afspiller og det er den bedste afspiller jeg nogensinde har haft og jeg har haft to high spec Denon'er. :)
Af dlna
Kan klart anbefale BD570 fra lg hvis dlna er en overvejelse??
Af alle dem jeg har prøvet er det den eneste der afspiller alle fil typer.
Plus at med en lg bluray og Samsung tv får du flere netcast/live@internet funktioner...
Og specielt her efter 3. November, når lg opdatere deres netcast, så kommer der nye funktioner...
Af dlna
Og den står til 1799,- i Elgiganten
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg ville tage en afspiller af samme mærke som fjernsynet, så derfor kunne jeg finde at købe f.eks. denne til kr. 1600:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... piller.htm