Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

I har været meget behjælpelige med, at jeg skulle købe et Panasonic plasma G30 tv, men hvilken harddisk optager skal jeg købe dertil?

Det skal IKKE være en Samsung, da jeg har meget dårlige erfaringer med dem m.h.t både tv og harddisk optager!!!
Ellers har jeg ingen krav om mærke :-)

Der skal bare gerne være en del hukommelse på, da jeg har forstået det sådan, at man ikke kan brænde optagelserne over på dvd skiver, på de harddisk optagere der optager HD?

Og så må den gerne kunne afspille blu-ray!

Hvad er godt, og hvad skal jeg vælge???
Og hvad skal jeg være opmærksom på?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Søs.
Af Søs
Hej igen!

Er der slet ingen der kan hjælpe med, hvilken harddisk optager vi skal købe, så vi kan optage de flotte HD programmer, vores nye tv kan vise?
Det kan vores gamle harddiskoptager nemlig ikke klare :-)

P.g.a arbejde er det tit ikke muligt at se aftenprogrammerne, så det ville være skønt at kunne optage HD programmerne, og så se det senere!

Håber der er nogen der kan og vil hjælpe!

Venlig hilsen Søs.
Af Mysen
Det er rigtigt, du ikke kan brænde optaget tv over på en skive. Dette gælder for alle digitale kanaler, og det betyder alle HD kanaler.

Jeg synes, du skulle købe dig en ekstern harddisk på 2,5" til tv'et. Den er noget billigere end en harddiskoptager, men kan godt nok ikke afspille blurays. Til gengæld kan du pause live tv mm. med en harddisk, og du skal ikke jonglere mere end 1 fjernbetjening.
I en sybutik kan du købe dobbeltklæbende velcro, eller du kan også bare tape den fast til bagsiden af tv'et.
Af Søs
Hej Mysen!

Mange tak for dit svar!

Vi vil nu nok hellere købe en harddisk optager, end en ekstern harddisk, også selv om det er dyrere!

Vi har heller ikke en blueray afspiller, så det vil være fint, hvis vi kan få begge dele i samme apparat :-)

I øvrigt fortalte de mig, da jeg var rundt at se på tv apparater, at man kun kan optage det program man ser på en ekstern harddisk! Og det er jo ikke så smart når en er på arbejde, og den der er hjemme så gerne vil se et andet program, end det der bliver optaget :-)

Og min Samsung DVD-HR773 harddisk optager, har det ikke for godt, som jeg har beskrevet i et andet indlæg tidligere :-(
Og kan ikke optage HD programmerne!

Så jeg vil stadig meget gerne have hjælp til, hvilken harddisk optager vi skal købe, til vores nye flotte tv :-)
Og det skal IKKE være en Samsung!!

Håber der er nogen der kan og vil hjælpe!

Venlig hilsen Søs.