Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Full blown
Hej
Jeg har købt nyt tv, samsung ue7005 og står nu i den situation at min gamle harddiskoptager er blevet en anelse forældet,den har ikke hdmi udgang og jeg er lidt i tvivl om den har mpeg4 tuner,så der skal nok købes ny.
Mine ønsker er at den skal kunne brænde,kunne spille blueray og så selvfølgelig have en harddisk. Mærket betyder intet, bare den har god billede kvalitet. Min nuværende er en pioneer DVR-433H.

Alle foreslag er velkommen :)

Mvh F.B
Af Peter Schrøder
Full blown skrev:Mine ønsker er at den skal kunne brænde,kunne spille blueray og så selvfølgelig have en harddisk. Mærket betyder intet, bare den har god billede kvalitet. Min nuværende er en pioneer DVR-433H.
Det findes umiddelbart ikke...
En mediecenter PC med den rette tuner vil dog kunne sættes op til det meste.
Digitale optagelser er forsynet med kopibeskyttelse og vil ikke kunne brændes til DVD eller blueray. Eller kunne ses på et andet tv, end det, det er optaget fra. Men der findes sikkert software som kan omgå kopibeskyttelsen...
Af Full blown
Tak for dit svar, Hvad muligheder har jeg hvis jeg ikke vælger at den skal kunne spille blueray, men stadig brænde på skiver og ny mpeg tuner?.

Vil jeg kunne overføre fra harddisken over på en usb pind og så brænde via computeren?.

Mvh Martin
Af Peter Schrøder
Full blown skrev:Tak for dit svar, Hvad muligheder har jeg hvis jeg ikke vælger at den skal kunne spille blueray, men stadig brænde på skiver og ny mpeg tuner?.

Vil jeg kunne overføre fra harddisken over på en usb pind og så brænde via computeren?.
Det afhænger af dit signal. Du kan sagtens få optagere der afspiller blueray men ikke nogle der kan brænde. Hvis du vælger en mediecenter løsning, er det vist kun fantasien der sætter grænser. Du kan også optage på en digital harddiskoptager og afspille det optagne til din gamle harddiskoptager og derefter brænde det. Men du kan kun afspille det via scart, så du får ikke den digitale kvalitet ud af det.
Af Bronto
Uden Bluray kan du sagtens stadig få DVD / HDD optagere der kan brænde på CD. Det bliver dog vanskeligere at finde en med MPEG4 tuner også.

Enten kan du gå på nogle af de Bluray / HDD optagere der findes. (Se lige min anmeldelse af Samsungs BD-D8900 før du springer på nogle af dem). Så får du MPEG4 tunere, DNLA til streaming osv. Men mangler muligheden for at tage indholdet ud på DVD eller på anden måde (så når den engang står af, så ryger hele din filmsamling du har optaget). Du kan optage i HD signal, men ikke komprimere signalet. Så en 1 TB disk på samsungen kan indeholde ca det samme antal film som en 160 GB DVD / HDD optaget i middelmådig kvalitet.

Alternativt er en DVD / HDD optager. Disse optager kun i MPEG2. Her er mulighed for DVD brænding, selv at styre optage kvaliteten mm. Prisen er noget billigere, og for de penge du sparer, bør du næsten kunne få en separat Bluray afspiller samt en MPEG4 boks du sætter "foran" optageren. MPEG4 tuneren nedskallerer da til analog signal, der kan læses af DVD optageren via scart eller antennekabel. Alle DVD optagere idag har HDMI, og de fleste opskalerer DVDer til HD signal ved afspilning.
Fra en ekstern MPEG4 boks kan signalet også sendes via HDMI til TV, for tabsfri gengivelse der.
Af Full blown
Hej igen.

Mange tak for jeres hjælp, it´s a jungle out there :)
Jeg har snuset internettet tyndt de sidste dage og faldt over dette nyhedsopslag http://nerds.dk/news/?nid=1450

Mon den sælges i dk?, jeg vil prøve at skrive til panasonic.

Ser ud til at den skulle kunne det meste af det jeg søger men også ret dyr!. Det koster kassen at være krævende og besværlig åbenbart :D
Af Peter Schrøder
Full blown skrev:Mange tak for jeres hjælp, it´s a jungle out there :)
Jeg har snuset internettet tyndt de sidste dage og faldt over dette nyhedsopslag http://nerds.dk/news/?nid=1450
Ser ud til at den skulle kunne det meste af det jeg søger men også ret dyr!. Det koster kassen at være krævende og besværlig åbenbart :D
Den kan stadig ikke brænde kopibeskyttet materiale.
Af Full blown
Og panasonic danmark har svaret :
at Panasonic har ikke nogen DVD, BlueRay eller harddisk recorder med DVB-C eller MPEG4. De har ikke nogen information om hvonår der i givet fald skulle komme nogen på det danske marked

Tilbage til 0 :o
Af Full blown
Alternativt er en DVD / HDD optager. Disse optager kun i MPEG2. Her er mulighed for DVD brænding, selv at styre optage kvaliteten mm. Prisen er noget billigere, og for de penge du sparer, bør du næsten kunne få en separat Bluray afspiller samt en MPEG4 boks du sætter "foran" optageren. MPEG4 tuneren nedskallerer da til analog signal, der kan læses af DVD optageren via scart eller antennekabel. Alle DVD optagere idag har HDMI, og de fleste opskalerer DVDer til HD signal ved afspilning.
Fra en ekstern MPEG4 boks kan signalet også sendes via HDMI til TV, for tabsfri gengivelse der.[/quote]

Nogen forslag til en sådanne mpeg4 boks?. Jeg får mit signal fra antenneforeningen, i øjeblikket hvor signalet ryger igennem min Harddiskoptager og via et scart kabel op i tv´t synes jeg det går lidt ud over kvaliteten af billedet desværre.

Mvh
Af Peter Schrøder
[quote="Full blown"]Forstår ikke helt at panasonic danmark svare at der ikke er kommet en maskine på markedet som linket fra Nerds hentyder til når man kan finde den på pixmania !!

Panasonic mener at den ikke kommer med en tuner, du kan bruge.
Pixmania er i øvrigt et Fransk firma, med alle de "fordele" det giver. Maskinen du linker til har DVB-T tuner og kan ikke bruges på kabel TV, som er det du har. Samsung har optagere med blueray og DVB-C tunere.
Men det er, mig bekendt, kun Samsung/Yousee 3126 optageren som har scart udgang. Den har så til gengæld ikke blueray, men vil kunne afspille en digitalt optaget udsendelse over til en analog optager med DVD brænder.
Alternativt skal du ha' en mediecenter pc som vil kunne alle de ting du ønsker, om end selve brænde-delen nok kræver at du besøger hjemmesider som er på Anti-Pirat Gruppens sorte liste.
Af Full blown
Hej Peter

Okay.. Det er jo en væsentlig lille detalje, synes ikke det fremgår tydeligt i annoncen hvilke tuner det er, hvad skal jeg kigge efter?. Jeg var nok lidt fokuseret på at denne maskine kan brænde evt programmer på en skive.

Mvh Martin