Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MMT
Hey flatpanels.dk

Har besluttet mig for at købe en BD afspiller, men ved ikke hvilken det skal være?

Jeg kan se, at de fåes fra omkring 1000kr, og så op til 35k O-O

Hvad kan de helt dyre modeller, som de billige ikke kan?

Afspilleren skal bruges til mit Panasonic G20 42" Plasma skærm. Og det eneste krav, er at den skal kunne tilsluttes mit logitech z5500 5.1 anlæg med et optisk kabel.

Jeg vil helst ikke bruge mere end 1500kr.

Hvad vil I anbefale?

Mvh.Martin :)
Af Kratz
Hej Martin

Det de dyrere Blu Ray afspillere hovedsageligt kan, som de billige ikke kan er god analog lyd fra CD'er.
Hvis du tænker at forbinde den med et optisk kabel behøver du ikke bekymre dig så meget om den del :D

På Blu Ray fronten er der ikke den store forskel.

Jeg vil foreslå du kigger efter en Sony BDP-S370.
Sidst jeg tjekkede kunne man købe den til omkring 1.000 kr. Det er altså et fund til prisen!
Brugeravatar
Af MigSelv
De dyre maskiner performer langt bedre på dvd delen, dette er kun vigtigt hvis man har en stor samling sd dvd. De topklasse scalere der sidder i dyre maskiner, får sd dvd til at ligne hd bd.
Der er også gjort ekstra ud af lyddelen, de afspiller alle formater inkl. SACD, med D/A convertere i referenceklassen.
De svinedyre bd afspillere kræver selvfølgelig tv /projektor, der ikke hører til i mellemsegmentet. Den fulde glæde ved audiodelen, kræver også forstærker/surround i highend klassen.