Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels
Har netop fået et lækker 46" Samsung tv, til dette har jeg købt en ekstern harddisk som kan tilsluttes tv'et med usb.

Harddisken skal bruges til at optage fra tv'et, hvilket fungerer fint.
Den skal også bruges til at kunne lægge film over, avi-format,fra computeren. hvilket også fungerer fint.

Problemet er, at tv'et formaterer harddisken når der skal optages på den. Og når der har været optaget på den kan computeren ikke læse den før harddisken igen er formateret.

Hvad gør jeg? er det muligt at lave partitions i harddisken, eller kan jeg få noget software til computeren således at jeg kan læse harddisken?

Håber i kan hjælpe, og ikke mindst forstå mit indlæg. Spørg endelig ind hvis der er tvivl.
Mvh Drull
Af larsmøller
Det er muligt at del disken op 2 eller flere, det har jeg gjort
Af Mysen
Også mig... og tv'et kan alligevel ikke trække strøm til 2 diske.
Af Colt
Det kan trække 5v via dens usb udgange.

Men ja del den op i 2 det har jeg også gjort
Af Kryger
Jeg har os lige gjort det.. jeg brugte et program som hedder partition magic som kan hentes gratis :-)
Af Drull
#Supergris
- Ikke specielt konstruktivt svar.. spild af tid!

#larsmøller og Kryger
- Tusind tak for svarene! kommer harddisken så til at optræde som to forskellige enheder? Skal man bruge et program til det, eller kan man gøre det ved hjælp af indbyggede værktøjer i windows? :)
Af netfors
Du formaterer din harddisk i 2 ntfs partitioner.
Derefter sætter du harddisken til tv'et. så vælger du hvilken partition du vil bruge til at optage på, og lader tv'et formatere denne partition.
Når du tager harddisken af, og tilslutter den til pc, siger den at du skal formatere den partition du bruger til at optage på, men det skal du bare annulere!! Det gør Windows 7 i hvert fald. Så overfører du bare diverse medier til den anden partion, altså den der er ntfs!!
Håber denne guide ikke blev alt for kringlet ;;)

Windows 7 kan partitionere en harddisk. jeg kan ikke huske om de ældre versioner af windows også kan? ::l
Af Colt
XP og Vista pro kan også :) da jeg selv har gjort det på dem begge via admin / egenskaber på denne computer.

Men samme fremgangs metode jeg har brugt netfors so thumbs up
Af Mysen
Jeg har brugt et program, der hedder EASEUS partition master. Her følger du samme fremgangsmåde, som netfors skrev, men vælger dog at skjule den ene partition, så windows ikke længere registrerer den.
Formater den ene partition med tv'et, og læg filer fra computeren over på den partition windows kan se.

Hent den gratis version her:

http://www.partition-tool.com/personal.htm
Af Supergris
Synes nu min løsning er bedre. Køb 2 stk 500 GB i stedet for én 1 TB. Prisen er næsten den samme...
Af Drull
Tak for alle de gode svar :D
Jeg brugte EASEUS og nu kører det :p

tak tak og godt nytår