Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasD
Hej flatpanel.

Jeg går og vil gerne anskaffe mig en blu ray afspiller,
men er lidt i tvivl om hvilken, Har hørt at PS3 er den bedste på markede stadig forhold til andre, er det sandt eller kan man skaf sig noget bedre til den pris ? de cirka 2100 kr for en med 160 gb harddisk.

Og hvis man nu vælger PS3en,
Hvad vil så pas godt til den andgående surround ?
bare generalt til en blu ray afspiller,
Mine penge trækker desværre ikke så langt men cirka 6000 - 7000 kr,
for det hele, og ja ved mange vil sige at jeg skal vente og bruge en formue på rigtigt godt lyd, men jeg søger lyd som passer super til spil og film, ikke musik generalt for høre det yderst sjælden på fjernsynet.
Brugeravatar
Af MigSelv
En PS3 er ikke bedste bluray afspiller på markedet ( hvis vi kun snakker film og lydgengivelse ).
Fordelen ved PS3 er muligheden for spil.
Af ThomasD
MigSelv skrev:En PS3 er ikke bedste bluray afspiller på markedet ( hvis vi kun snakker film og lydgengivelse ).
Fordelen ved PS3 er muligheden for spil.
Hvis den ikke er den bedste på markede,
hvor go er den så til den pris den nu ligger i ?
vil man kunne få en blu ray til det, som er bedre eller ligeså go med 3D ?

Migselv*

Flot sæt men hvor godt er det i praktis ?
lydmæssig til prisen.
Af Remmerboy
http://www.hifipriser.dk/Search/Product ... h=4-41-586
det gode ved digitale afspillere er, at 0'er og 1'er er det samme (bit) uanset afspiller (derfor er billedkvaliteten det samme).
det der kan afvige er selve byggekvalitet.
en bluray afspiller bruger væsentlig mindre strøm end ps3, selvom de nye ps3'er bruger mindre strøm end før.
dog kan man med ps3 spille spil
Af ThomasD
Remmerboy skrev:http://www.hifipriser.dk/Search/Product ... h=4-41-586
det gode ved digitale afspillere er, at 0'er og 1'er er det samme (bit) uanset afspiller (derfor er billedkvaliteten det samme).
det der kan afvige er selve byggekvalitet.
en bluray afspiller bruger væsentlig mindre strøm end ps3, selvom de nye ps3'er bruger mindre strøm end før.
dog kan man med ps3 spille spil
Men hvor god er billede kvaliteten og lyden på en PS3 samligent med nogen andre blu ray i dens klasse ?
strøm er jeg mere eller mindre ligeglad med, det er billedet af blu ray og normale dvd jeg mest kigger på, og lyd. hvis PS3 ligger solid samlignet med prisen er spil jo en bonus.

Og da jeg går efter Slim modellen bruger den jo ikke så meget strøm som forgængeren.
Af ziggi
Hej ThomasD

Jeg har selv søgt på billed og lyd i det prisleje du også søger i.
Jeg har fundet (og fået anbefalet) følgende grej:

Reciever: Onkyo TX SR 508 til 2100,- alt 608'eren til 3000,-
højtalere fra tyske Teufel.de Consono 35 til ca 2300,-
så er der osse til PS3 til ca 2300 endda for en 320GB

blot til info og inspration..
Af ThomasD
ziggi skrev:Hej ThomasD

Jeg har selv søgt på billed og lyd i det prisleje du også søger i.
Jeg har fundet (og fået anbefalet) følgende grej:

Reciever: Onkyo TX SR 508 til 2100,- alt 608'eren til 3000,-
højtalere fra tyske Teufel.de Consono 35 til ca 2300,-
så er der osse til PS3 til ca 2300 endda for en 320GB

blot til info og inspration..
Takker.
Har kiggede lidt på Onkyo TX SR 608,
og må sige jeg kun kan finde ros om den,
og 3000 kr er ikke et dårligt sat prisleje, Men højtalerne er nok ikke mig,
da jeg vil fortrække jeg fik gulvhøjtaler til front, da Fjernsynet fylder hele mit tv bord (Panasonic 50VT20)
Af mhca
Personligt synes jeg, at PS3'ens blæser siger en lille smule for meget til ikke at genere mig under film.
Det er muligt, at I vil sige, at jeg skal skrue op, men der findes utroligt mange passager i film, hvor der bliver helt stille for at få vækket sanserne, og så er det altså trist, hvis det er afspillerens støj, man lægger mærke til.

Jeg har selv en PS3 320GB nu, og inden da havde jeg 2 stk 250GB, som jeg returnerede pga. støjen. Den nuværende er acceptabel, men jeg foretrækker at bruge andre enheder til film-afspilning.

Ang. kvaliteten, så vil afspillere i samme prisklasse nok give nogenlunde samme kvalitet. Der kan dog sikkert være forskel på bluray-drevets kvalitet. Det har jeg i hvert fald oplevet med DVD-afspillere. Alternativt skal du nok op i Oppo e.l., før du oplever et kvalitetsspring pga. en bedre video-chip. Jeg er dog ikke rigtigt inde i, hvor forskellen opstår, når der er tale om digitale signaler.

Ang. lyd på PS3'eren, så skal du jo nok sende lyden digitalt, hvis du har planer om surround, og så er PS3'erens lydkvalitet ikke så relevant. Jeg har dog ladet mig fortælle, at den analoge lyd fra PS3 ikke er så god.

Ang. surround, ja så er Onkyo vist ret godt til prisen. Men jeg ved ikke, hvordan du får højttalere + kabler også til at falde inden for budgettet.

Jeg har selv et stereo-anlæg, der er løbet op i ca 13-15.000 kr. og det er endda ikke engang særlig high-end.
Til film kan jeg forestille mig, at du skal have en fornuftig subwoofer.
Alternativt skal du starte med at købe sub+to fronthøjttalere. Og så senere supplere med center og to baghøjttalere.
Men det er selvfølgelig et spørgsmål om hvorvidt du vil ofre mere end de 7.000 kr. i alt.

og lige en anden ting:
Ang. gulvhøjttalere til front, så har jeg personligt dette.
Det kan komme til at se fjollet ud, hvis du gerne vil hænge dit TV op, da gulvhøjttalerne så vil rage meget længere frem end dit TV. Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig at have mit tv hængende på væggen og så med højttalerne ragende 20 cm længere ud fra væggen.
Du kan se mine højttalere i min signatur. Jeg mener også at AudioPro har et højttalersæt til surround.
Mine er købt i TopSound Hifi på Østerbro. http://topsoundhifi.dk/

Mvh. Martin
Af Winkel
Fordelen ved PS3 som afspiller er, at du er sikret, hvad angår fremtidige opdateringer, og der er indbygget harddisk, som nemt kan udskiftes. Og at den er et multimediecenter.

Ang. anlæg kan jeg varmt anbefale Denon og DALI fra Hifi-Klubben. Jeg har selv Denon 3311 (kr. 9.999), DALI Concept 6 (front), Concept Center, Concept 1 (bag) og DALI Suite S1.2 (sub). Jeg ved godt, at det er et anlæg til ca. kr. 20.000, men jeg startede også med et lille budget som dig. Med tiden kan du udbygge, for kvaliteten fra PS3'en vil stadig yde et bedre anlæg end mit retfærdighed.

Med dit budget på max. 7.000 vil jeg nok købe kompakte højtalere hele vejen rundt, for at du også vil have mulighed for at købe en subwoofer (uundværlig til film/spil). Får du senere råd, kan du skifte fronthøjtalerne ud med et par gulvhøjtalere, og bruge de to små som sidehøjtalere i et 7.1 system, hvis din reciever giver mulighed for dette. :)

Hvad angår lyden fra mine højtalere, er de bestemt gode nok, i forhold til det rum de står i. Det er vigtigt, at du vælger højtalere efter det rum, de skal anvendes i, da lyden nemt vil blive dårlig, eller du ikke får det maksimale ud af dem. Heldigvis har de fleste recievere medfølgende mikrofon og automatisk setup. Og ja, jeg ved godt min reciever er langt bedre end mine højtalere, men det er blot for at kunne udnytte dem max. ;)

Vælger du en Denon-reciever, er der her et link, til en meget anbefalelsesværdig og nemt forståelig (til forskel fra den medfølgende manual) manual:
batpigworld.com/fadq.html
Af ThomasD
Hvis vi går ud fra jeg vælger Onkyo SR608,
hvilken højtaler vil så være bedst, samt subwoofer.
Kan jo som Winkel siger starte med blot front højtaler og så bygge op der fra.

Jeg bor i en lille lejlighed på 52 kvm,
og det nok mest stue, så en stor lyd med store højtaler behøves ikke,
da det er et minimum der skal til for at fylde min stue.

Og kabler skal der jo til, rigtigt nok,
men de indgår i et andet budget.
Af Winkel
Jeg har selv Concept 6 fra Hifi-Klubben á 1999,- som fronthøjtalere. Selvom det kun er en tovejshøjtaler, er jeg som fattig studerende meget tilfreds! De er nemme at trække, og giver en ganske fornuftig lyd. Din stue taget i betragtning vil du ikke kunne være andet end tilfreds. Prøv at høre Klubben om en gratis demo, evt. med en alternativ reciever.

Til sub kan du vælge DALI FAZON eller B&W AS1. Begge til 2.499,-.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoj ... subwoofer/

Ja, det sprænger budgettet, men så overvej kompakthøjtalere i stedet for gulvhøjtalere. De er billigere, og i din stue vil de fylde rummet med god lyd ;)