Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Jeg troede ikke man kunne købe en harddiskoptager med DVB-T og DVB-C tuner indbygget, men sådan en har Expert i deres reklameblad for denne uge.
3999,- for en harddiskoptager med DVB-C tuner + blu-ray afspiller.

Vil det sige man også kan optage i HD nu?
Af noxity
Ja, Samsung har et par stykker på markedet, og har haft det i nogle måneder.

Det skulle ikke være noget problem at optage i HD.
Af Kozz
Men man kan desværre, ikke gemme sine optagelser. Altså overføre sine optagelser fra HDen, til et andet medie. Øv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skyldes kopibeskyttelsen, som producenterne er tvunget til at overholde. Alle disse digitale optagere skal lagre data i et krypteret format, så du ikke kan dele dem med andre. Typisk så er optagelsen også kun mulig at afspille på samme afspiller - dvs. HDD'en kan ikke tages ud og puttes i en lignende afspiller.
Af dkscan
BrianH skrev:Vil det sige man også kan optage i HD nu?
Det har man kunnet længe f.eks. med YouSee's Samsung-boks. Der er på det seneste også kommet flere bokse frem med mulighed for tilslutning af ekstern harddisk eller USB-stick ligesom flere tv har den mulighed. De kan alle optage i HD.
Lidt groft sagt er det eneste nye i Samsungs nye optagere, at de har indbygget Blu-ray-afspiller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nyt er det jo også at du rent faktisk kan købe en ekstern recorder, uden at skulle have et abonnement hos nogen bestemt. Yousee's boks virker eks. kun hos Yousee, Stofas boks virker kun hos Stofa osv.
Af 123479
Min gamle mor har brug for en ny harddiskoptager, da hendes gamle er brudt sammen.

Hun har allerede talt med den lokale Expertbutik om at købe Samsung BDC 8200 optageren inkl. blu-ray afspiller, der er omtalt i denne tråd. Jeg er meget i tvivl om det ud fra hendes behov er klogt/nødvendigt at købe en så dyr optager.

Hun har allerede en Full HD Sony fladskærm med DVB-T/C mpeg4 tuner (hun har luftantenne).

Hvad er fordelen ved, at der er indbygget digital DVB-T/C tuner i optageren, når man allerede har det i fladskærmen? Vil en optager uden mpeg4 ikke kunne optage efter 2012, hvor tv-signalet ændres igen?

Og kan en Blu-ray afspiller også afspille hendes almindelige DVD'er?

På forhånd tak for hjælpen:)
Af BrianH
123479 skrev:Min gamle mor har brug for en ny harddiskoptager, da hendes gamle er brudt sammen.

Hun har allerede talt med den lokale Expertbutik om at købe Samsung BDC 8200 optageren inkl. blu-ray afspiller, der er omtalt i denne tråd. Jeg er meget i tvivl om det ud fra hendes behov er klogt/nødvendigt at købe en så dyr optager.

Hun har allerede en Full HD Sony fladskærm med DVB-T/C mpeg4 tuner (hun har luftantenne).

Hvad er fordelen ved, at der er indbygget digital DVB-T/C tuner i optageren, når man allerede har det i fladskærmen? Vil en optager uden mpeg4 ikke kunne optage efter 2012, hvor tv-signalet ændres igen?

Og kan en Blu-ray afspiller også afspille hendes almindelige DVD'er?

På forhånd tak for hjælpen:)

En optager uden digital tuner kan (af gode grunde) ikke modtage og optage digitalt tv. Det er det der er hele fidusen ved optageren her.

Blu-ray kan godt afspille dvd'er
Af 123479
Tak for det hurtige svar, men tror dog bare jeg er mere forvirret nu.

Indtil hendes gamle optager (ca. 5 år gammel) brød sammen for få uger siden, har den kunnet optage fra de forskellige tv-kanaler. Og det luftbårne TV signal har siden november 2009 været digitalt. Vil det sige, at der har siddet en DVD-T tuner i hendes gamle optager?

Det kan vel ikke passe i en så gammel harddiskoptager?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Enten har den haft en digital tuner (hvilket, som du selv siger, er usandsynligt) eller også har hun haft den tilsluttet via scart, som har benyttet TV'ets tuner og optaget analogt. Her har hun så kun kunnet optage den kanal hun så.

Hvis hun har kunnet optage direkte fra antennestikket og der ikke er digitaltuner i optageren, så har hun ikke egen antenne. Der kommer intet analogt signal ned den vej.
Af dlna
Samsung har som de eneste 3 mordeller med c-tuner (og t)
Bdc 8200 250 gb disk
Bdc 8500 500 gb disk
Bdc 8900 500gb disk og 3D

Lg har en på vej men i den dyre ende da den har 3D
Men den er der et par uger til kommer

Der er også en 3. Mulighed:
Elgiganten har en Clint box til ca 699.- der kan optage på USB
nok den billigste løsning, men ikke med så gennemført en menu som Samsung
Og har endnu højere forventninger til den kommende LG men datoen på den er lidt usikker... Er blevet udsat et par gange...