Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil nu melde mig under fanerne for forvirrede mennesker omkring de nye signaler etc.

Vi har i øjeblikket kabel tv fra yousee, og har et TH-37PX70 plasma fjernsyn.

Mit problem består i at jeg ikke aner hvad jeg skal foretage mig omkring det digitale signal. skal jeg til at købe ekstra grej/bokse etc, kan jeg nøjes med at betale yousee et beløb for digitalt signal, kan vores fjernsyn overhoved bruges til noget omkring de nye signaler.

Håber der er en derude, der kan give mig nogle praj omkring hvilken retning vi skal gå.

Mvh
Mikkel
Af cannavaro
Hvis du gerne vil have, at ting skal være som de er nu, skal du intet foretage dig.

Da du har kabel-tv fra Yousee, kan du forvente, at analogt signal fortsætter i mange år fremover.

Det er KUN dem som modtager deres signal via en antenne, som efter November 2009 skal foretage sig noget, idet at man her slukker for analogt, men altså IKKE over kabel-nettet.

Du har dog selvfølgelig mulighed for digitalt Tv fra Yousee. Det kræver, at du køber eller lejer deres boks, evt. den med indbygget harddisk. Til det, får du et digitalt programkort, som koster 199 Kr hvert halve år, og på kortet indeholder alle de kanaler, som du nu engang ønsker. Her er der flere forskellige programpakker, men du kan også vælge at beholde dine nuværende kanaler, og så modtage dem digitalt, evt. suppleret med et par andre kanaler. Se evt. inde på deres hjemmeside.

Men for dit vedkommende, er der intet at være forvirret omkring.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en udførlig artikel der beskriver hvordan du får digitalt TV:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Dit TV hører ind under kategorien af TV der ikke har nogen tunere indbygget, som kan bruges til digitale signaler ud over modtagelse af DR1, DR2 og TV2 via en stueantenne. Der kan ikke sættes nogen kort i dit TV, som gør det muligt at modtage andet end disse kanaler digitalt og det kan kun foregå via en stue/tag-antenne.

Du kan derfor blot læse vores artikel og tage udgangspunkt i kabel-TV sektionen, og huske på at dit TV ikke er MPEG4 eller DVB-C ekviperet.
Af mikjak
Jeg takker for hjælpen.

Som jeg så læser det, så vil det sige at for at jeg kan få digitale kanaler kan jeg bare bestille det gennem yousee? Hvis jeg vil have HD, skal jeg købe/leje en boks ik?

Eller er jeg helt galt på den
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, så læser du det forkert. Som jeg også skriver, så har dit TV ikke nogen tuner der kan modtage digitale kanaler af nogen art UD OVER hvis du kun ser TV fra en stueantenne.

Hvis du har kabel-TV så skal du have en digital boks ved siden af. Det er den eneste måde du kan få digitalt TV på din model.

Det var det jeg mente med:
Dit TV hører ind under kategorien af TV der ikke har nogen tunere indbygget, som kan bruges til digitale signaler ud over modtagelse af DR1, DR2 og TV2 via en stueantenne. Der kan ikke sættes nogen kort i dit TV, som gør det muligt at modtage andet end disse kanaler digitalt og det kan kun foregå via en stue/tag-antenne.
Af mikjak
Ahh ok. sry så er jeg med. Jamen så må jeg jo ud og investere i en boks, hvis jeg vil med på moden kan jeg regne ud:-D