Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
Hej,

jeg har lagt mærke til, at vores HD-boks fra Yousee er varm/lun, når den er på standby. Selv efter en hel nat på standby er den ikke kold. Jeg bliver helt bange for, at den står og bruger strøm. Er det normalt, at den ikke bliver helt kold, og skal jeg frygte for strømforbruget ?
Brugeravatar
Af smitty
dd skrev:Hej,

jeg har lagt mærke til, at vores HD-boks fra Yousee er varm/lun, når den er på standby. Selv efter en hel nat på standby er den ikke kold. Jeg bliver helt bange for, at den står og bruger strøm. Er det normalt, at den ikke bliver helt kold, og skal jeg frygte for strømforbruget ?
Ja, det er desværre helt normalt at de bliver så varme. Jeg har læst flere steder, at standby-forbruget skulle være omkring 19W.

Jeg slukker min, når jeg ikke bruger den.
Af dd
Vil det sige, at du slukker omme bag på, hver gang du ikke bruger den, så den er helt død ?.

Lyder underligt, at man skal det. Det kan da ikke være meningen.
Brugeravatar
Af smitty
dd skrev:Vil det sige, at du slukker omme bag på, hver gang du ikke bruger den, så den er helt død ?.

Lyder underligt, at man skal det. Det kan da ikke være meningen.
Ja, jeg slukker den helt - dog via stikkontakten. Jeg slukker grundet det store standby-forbrug og ikke p.g.a varmen. Jeg tror godt boksen kan tåle varmen selvom der virker lidt vildt at den bliver så varm.

Men anyway - så fejler din boks ikke noget og hvis du har lyst skal du da bare lade den være tændt :)
Af dd
19 watt i standby!. Det lyder vildt - hvorfor er det så højt ??

Hvor mange penge bruger man så årligt på at have den stående i standby ?

Det kan da ikke være rigtigt, at en HD-boks skal stå og bruge så meget i standby-mode O-O
Af dd
Har lagt mærke til, at boksen faktisk er kold, når den er tændt(må være blæserens skyld?). Utroligt at den er lun, når den er på standby og kold, når den er tændt ;;)

Hænger det sammen ???
Af madass32
ja det er lidt vildt. tror den bruger alle 19 watt på at værre så varm. :)
tror det har noget at gøre med at den skal kunne starte hvis man skal optage noget. måske måske