Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasper KK
Hej

Jeg er ny og har prøvet at sætte mig ind i tingene men er i tvivl om et par småting.

Jeg har kabel tv gennem yousee. Kan jeg købe en hvilken som helst ekstern dvb-c tuner og modtage hele min nuværende programpakke i digitalt signal uden yderligere udgifter eller udfordringer? :)

Jeg har pga min udlejer kun ét antennekabel der stikker op gennem gulvet fra underboen. Betyder det, hvis jeg køber en ekstern tuner, at jeg ikke både kan modtage analogt og digitalt signal? Jeg mener bare det kunne være praktisk kun at skulle tænde for tv'et og slås med én fjernbetjening, hvis man bare lige skal tjekke lottotallene f eks.

Håber der en venlig person som vil give et hurtigt svar, da jeg er på vej i computer city :D

Mvh Kasper
Af Kasper KK
Fåk! Kæresten blev overtalt til et PX80 37" og alt var klart da jeg ser det sidste tv forlade butikken for øjnene af mig. Lorte lort :(

Men er stadig interesseret i at få svar mine spørgsmål hvis en venlig sjæl vil oplyse mig

Mvh Kasper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hvorfor ikke bare bestille et så? Jeg var i Computer City på østerbro i dag og de havde 4 stående.
Af Kasper KK
Har lige bestilt et på computercitys hjemmeside. Synes bare 400 er lidt vanvittigt i fragt :( Plus udflugten til varehuset var spildt plus det er irriterende man ikke bare har det med det samme når man nu lige regnede med dette!

Men nu er der da noget at glæde sig til

Hvis man køber en digital tv tuner fra eksempelvis phillips til 350 og forbinder den til tv'et med et HDMI kabel har man så digitale tv-kanaler eller skal man abonnere på disse, ud over det man betaler i forvejen for "alm" kabel tv (yousee)

PFT / Kasper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, sådan fungerer det desværre ikke. For det første så skal du være sikker på at det er en DVB-C digital tuner du får købt og ikke en DVB-T. Dernæst, så koster det et halvårligt gebyr at få det dekoderkort som skal bruges for at dekode de digitale kanaler. Det skal du købe hos Yousee og det koster 199 kr. halvårligt.