22. okt 2008, 21:39
Jeg er ved at være godt forvirret over DVB-T tunere, MPEG4, digitalt signal, kabelnet mm.
Derfor prøver jeg nu at få rede på et par ting.
Jeg har erhvervet det fabelagtige TV PZ800. Dette TV har som bekendt DVB-T tuner.
Fjernsynskanalerne modtages gennem YouSee kabelnet. Jeg har endnu ikke fået skaffet en YouSee boks for at modtage kanalerne digitalt. Ind imellem sender Kanal 5 film i HD format. Her bilder jeg mig ind, at jeg ser et langt bedre billede. Der har været et par tråde som spekulerer i at PZ800 kan dekode MPEG4 signaler. Dette vil jeg dog stadig betragte som ubekræftede rygter.
Men hvordan er det nu lige det hænger sammen med HD format og MPEG2 kontra MPEG4?
- Sendes HD signaler altid ud i MPEG4 format, eller kan de også sendes i MPEG2?
- Skal man kunne modtage digitalt TV for at kunne se HD format?
Som det fremgår er jeg ved at være godt rundtosset!
Derfor prøver jeg nu at få rede på et par ting.
Jeg har erhvervet det fabelagtige TV PZ800. Dette TV har som bekendt DVB-T tuner.
Fjernsynskanalerne modtages gennem YouSee kabelnet. Jeg har endnu ikke fået skaffet en YouSee boks for at modtage kanalerne digitalt. Ind imellem sender Kanal 5 film i HD format. Her bilder jeg mig ind, at jeg ser et langt bedre billede. Der har været et par tråde som spekulerer i at PZ800 kan dekode MPEG4 signaler. Dette vil jeg dog stadig betragte som ubekræftede rygter.
Men hvordan er det nu lige det hænger sammen med HD format og MPEG2 kontra MPEG4?
- Sendes HD signaler altid ud i MPEG4 format, eller kan de også sendes i MPEG2?
- Skal man kunne modtage digitalt TV for at kunne se HD format?
Som det fremgår er jeg ved at være godt rundtosset!