Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugger
Jeg flytter snart over i et nyt værelse i vores hus, hvor jeg så skal have købt en fladskærm til. Jeg har læst herinde hvad DVB-T er, og jeg har forstået det sådan at hvis man har en antenne kan man modtage forskellige kanaler. Men jeg tænker på, hvordan connecter man antennen til fladskærmen? Vi har sådan en Viasat Guld løsning, og det er det vi bruger antennen til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Viasat er ikke antennebaseret. Det er parabol, antenneforening eller kabel-TV. Dvs. I har ikke noget signal der kan dekodes via DVB-T, med mindre I er tilsluttet en antenneforening der bruger digitalt spejl og ekstraordinært udsender signalerne via DVB-T.
Af hugger
Arh ja undskyld, det var parabol jeg mente.
Okay, så det kan ikke betales sig for mig at finde en fladskærm med DVB-T?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du har intet ud af en DVB-T tuner. Den kan kun bruges til at dekode signaler fra en stueantenne. Der er meget få TV på markedet der har tunere til parabol - den såkaldte DVB-S - men de findes hvis du leder lidt. Prismæssigt, så er de dog ofte i den dyre ende fordi DVB-S ikke er så almindeligt og derfor kun er med i modeller med mange features og dermed også de dyre.