Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jimbov
Hej Alle,

Jeg er netop flyttet i ny lejlighed, med kabel tv, hvor Skanderborg Antenneforening har indgået et samarbejde med YouSee, der giver samtlige medlemmer mulighed for at låne en digital HD boks gratis, (dog 199 kr. om året i kortafgift) og dermed få deres tv-signal i digital kvalitet.

Jeg overvejer at købe 42PX80E, og derfor er mit spørgsmål om dette tv er det rigtige valg, når jeg har kabeltv via YouSee?

Jeg er i tvivl om det ville give mere mening at købe et tv med indbygget DVB-C tuner? Eller er det unødvenligt når jeg alligevel får denne HD boks?

Håber på at nogen kan hjælpe :)
Brugeravatar
Af kthomsen
Når du alligevel får HD boxen gratis og ikke har noget imod at have den stående, er PX80 i mine øjne en god investering, da du alligevel ikke kan se forskel på Full HD eller HD ready medmindre du sidder indenfor 1-1½m fra skærmen.

Hvis du finder et tv med DVB-C tuner betyder det bare at du måske er fri for at have den gratis HD box fra yousee stående. Men så mister du også eventuelle funktioner som boxen måske har, men som et tv med DVB-C tuner ikke har. Plus du kommer til at betale meget meget mere for et TV med DVB-C med samme billedkvalitet som PX80 har.

Tror de fleste er enige(?), ellers korrigér mig. :)
Af jimbov
Tak for svaret.

Er der nogen der vil anbefale et sted hvor man kan købe PX80?
Jeg synes den er udsolgt alle de steder der har haft den...
Brugeravatar
Af kthomsen
jimbov skrev:Tak for svaret.

Er der nogen der vil anbefale et sted hvor man kan købe PX80?
Jeg synes den er udsolgt alle de steder der har haft den...
Ifølge lagerstatus har de den også hos http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 3971p.html

Men ellers ser det ud til de fleste andre(mobiludsalg.dk osv som er lidt billigere) får dem d. 9/9.