Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikeher
Jeg har i et godt stykke tid nu været overbevist om at jeg bør købe et fladskærms tv men har indtil videre stadig ikke kunne sætte fingeren på et helt bestemt tv jeg burde købe. Jeg er meget forelsket i designet på samsungs tv og har fundet frem til at den "nordiske" model af LE40A656 er lige mig. Den har indbygget DVB-T og DVB-C tuner hvilket på længere sigt bliver nødvendigt, medmindre man ikke har noget imod at have en tuner boks ved siden af tv'et.

Desværre understøtter samsungs tv ikke MPEG4 hvilket tilsyneladende også bliver en vigtig faktor i fremtiden og så skal jeg alligevel have fat i en boks hvis jeg vil have det fulde udbytte af mit tv. Jeg har så fundet ud af at der findes nogle TV i sony's serier der både har DVB-C og MPEG4 og er nu så småt begyndt at overveje at købe sådan et.

Men da jeg var meget opsat på at jeg ville have sådan et samsung tv, tog jeg kontakt til Samsung. De fortalte mig så at samsung på et tidspunkt nok ville sælge en boks eller et kort som så kunne bruges til at dekode MPEG4 til MPEG2 og pga. en speciel teknologi i mit valgte fjernsyn ville jeg ikke behøve at skulle gøre brug af 2 fjernbetjeninger, som hvis jeg havde købt et TV uden DVB-C tuner.

Kan det passe? Jeg har som sådan ikke noget imod en boks, men frygter bare at jeg pludselig skal til at betjene mit splinternye, og meget dyre, TV med 2 fjernbetjeninger. Jeg vil derfor være helt sikker inden jeg køber tv'et.

Alternativt, kan i anbefale mig et TV som lever op til det samsung TV jeg har set mig varm på, og som samtidigt understøtter både DVB-C og MPEG4?

Er ved at blive gråhåret af alle de spekulationer :|

MVH Mike Hermansen og på forhånd tusind tak for svarene :)
Af mikeher
På DVDPriser.dk kan jeg se at Sony's 46W4000 model har både DVB-C og MPEG4

Men da 46 tommer måske er lige i overkanten, samtidigt med at prisen lige er en anelse dyrere end de 10-11.000 jeg max ønsker at give, er den heller ikke rigtig en mulighed.

Jeg kan se at skærmens "lillebror", nemlig 40W4000 også understøtter MPEG4, men der står ingenting om DVB-C.. understøtter den så ikke det?
Af mikeher
Jaeh synes nu ikke jeg kan finde det på de specifikationer, men jeg har fået det bekræftet nu, både af sony og af den forhandler jeg har i sinde at købe tv'et ved :)

Men gælder det så for alle TV? Jeg har tænkt mig at købe det ved www.danskdatasalg.dk , men kan se at tv'et er importeret. Er det skidt? Ved samsungs tv fandt jeg ud af at hvis jeg købte et importeret var der ikke DVB-C tuner på og jeg kunne ikke få service ved Samsung nordic.
Af serano
Jeg kan se du er fra Aalborg ligesom mig, du burde tage over i sparshop. De fører ingen parallelimportvare, dvs dansk garanti. De har 40W4000 for 10.500, tjek www.sparshop.dk :)

Jeg har reserveret et TH42PX80 derovre, rigtig god service og reel snak, afhentning idag :D Begge Tv står fremme, så du kan få dem vist frem med de forskellige signaler (Analog, Digital og HD) :) Er ikke i tvivl om 40W4000 er et virkelig godt TV, men jeg kunne ikke retfærdiggøre de 2300 kr ekstra i forhold til PX80. Anyway tag over og kig på det.
Senest rettet af serano 22. aug 2008, 13:04, rettet i alt 1 gang.
Af mikeher
Tak for tippet, det var faktisk det jeg sad og spekulerede på lige nu, hvor jeg kunne komme til at se fjernsynet :-)

Hvis jeg sammenligner Samsung LE40A656 tv'et med Sony's 40W4000 ser jeg kun den umiddelbare fordel at samsung's tv har 100hz og "motion plus" til at udglatte bevægelser i forhold til sony's. Er det noget jeg vil være ked af at gå glip af?
Af mikeher
Men skal jeg så køre til nørresundby og hente det til 10500,-?

Eller skal jeg køre til gistrup og hente det importerede til 9800,-?

Umiddelbart tror jeg tv'ene er identiske.
Af serano
Sony vil vist ikke have noget med TV'et at gøre så vidt jeg har forstået på folk, hvis det er import. Derfor ville det være smart at købe et sted, hvor det er ikke import. f.eks. sparshop ? Kender ikke lige andre mindre shops her i Aalborg området, som ikke er import.
Der har også været enkelte rygter om tuneren ikke virkede med det danske markedet, men det kan godt være mig der har fået noget forkert fat i noget. Jeg er næsten sikker på sælgeren i sparshop sagde at du fik 1 års Sony garanti med når du købte derovre, fik dog ikke uddybet konkret hvad det gik ud på.

Hvis du køber et Panasonic, kan man f.eks få 30 måneders garanti af Club Panasonic Danmark ved at indmelde sig gratis. Det var ihvertfald derfor jeg valgte at kaste lidt ekstra penge efter tv'et, samtidig med det er en fysisk shop.
http://www.panasonic-center.dk/club_panasonic/

Ved ikke om Sony har noget lignende ?
Af mikeher
Okay så jeg holder mig til ikke-importede fjernsyn :)

Men nu bliver jeg nervøs igen.. Hvad så hvis DVB-C tuneren ikke virker? :s
Af mikeher
Hmm.. DVB-C tuneren burde virke såfremt tv'et ikke er importeret har jeg nu læst mig frem til.

Jeg vil om lidt tage over og se på tv'et ved sparshop. Hvis jeg kan lide det, køber jeg det :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mikeher skrev:Hvis jeg sammenligner Samsung LE40A656 tv'et med Sony's 40W4000 ser jeg kun den umiddelbare fordel at samsung's tv har 100hz og "motion plus" til at udglatte bevægelser i forhold til sony's. Er det noget jeg vil være ked af at gå glip af?
Det synes jeg personligt ikke. Jeg anbefaler som regel, at man alligevel slår disse kredsløb fra på Samsungs modeller.
Af mikeher
Okay.

Så jeg skal købe sony-modellen? :D