Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper09
Jeg skal ud i købt min første tv-fladskærm og har brug for lidt ekspertråd.

Jeg har Viasat, og har derfor brug for, at tv'et har indbygget DVB-S tuner (grundet billedkvalitet + jeg gider ikke flere bokse/fjernbetjeninger). Der er vel i øvrigt ikke noget i vejen for at tage sit Viasat kort og stikke ind i en DVB-S tuner??

Jeg har kigget lidt på Hi-Fi klubbens NAD 32A1 - hvilket jeg syntes ser udemærket ud + et ok pris.

MEN hvilke andre tv har DVB-S tuner?? Hvorfor er der så få tv, der har S-tuner. Jeg er sgu da ikke den eneste der modtager tv via sattelit, og ikke kabel.

Jeg sidder ca. 3 m fra tv'et - betyder den "lave" 1366x768 oplysning så noget contra en højrer full HD opløsning. Hvad vil det betyde når jeg engang får investeret i en Blu-ray afspiller??

På forhånd tak for hjælpen.
Af moller
Det er vist DVB-s tuner i Panasonic 42pz81, en eller anden variant af panasonic meget roste 42px80/42pz80 Prøv at google 42pz81. Jeg har dog selv kabel tv og har ikke læst mere detaljeret om pz81
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De nye Pioneer 5090 har også DVB-S.
Af Jesper09
har netop set på de to foreslåede tv - ser fint ud, dog lidt i den dyre ende 8)

Hvorfor er der så få tv med DVB-S??

Hvad siger i til det ovenfor foreslåede NAD-LCD (NAD 32A1) - er det lige så godt som det af flatpanels testede 40-tommers m harddisk??
Brugeravatar
Af Andromedia
Så vidt jeg ved er der ingen tv som understøtter viasat's kort. Det er kun Viasats egne boxe som kan dekode kortet.

Jeg er ikke 100% sikker, men check ihvertfald op på at tv'ets kortlæser understøtter NDS systemet.
Af Jesper09
Personalet i Hi-fi klubben sagde, at flere kunder havde fået deres viasat kort til at virke på NAD-tv, men at han ikke kunne garantere noget.

Man skal eftersigende taste den kode ind man fik til at aktivere den oprindelse Viasat boks....det er da et forsøgt værd.
Af Jesper09
Jeg har haft NAD'et på prøve fra Hifi-klubben, MEN kunne sgu ikke få skiftet til at virke med min Viasat kort i S-tuneren. :((

Personalet i forretningen sagde, at de vidste at flere "nørder" havde fået det til at virke, men at de ikke vidste hvordan. Dog vidste de, at Canal digital kunder ikke havde nogle problerm med at få det til at virke.

Jeg må vist bare leve med min lille ekstra boks + tilhørende fjernbetjening....dog må jeg hellere gå på jagt efter en boks med HDMI udgang - må give et løft i forhold til scart'et.