Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Diazz
Hey,

lige på det her området er jeg sq nok lidt langsomt opfattende så vil høre om der er en der vil bruge lige 2 min på at skære det ud i pap. Synes jeg har læst mange tråde igennem og fatter det stadig ikke.

Hvornår modtager man kanaler gennem DVB-T og hvad skal der til?
Hvornår modtager man kanaler gennem DVB-C og hvad skal der til?

Håber der er nogen der kan kaste lidt lys over det :)
Af Diazz
Den første havde jeg ikke læst (B
Så lige et spørgsmål for at få det på det rene. Modtager man kabel tv gennem yousee, betyder det ikke man får et digitalt signal bare fordi man har en DVB-C tuner indbygget. det er noget man betaler ekstra for?
Af NoNameDesigndk
Hvis du har en DVB-C tuner indbygget skal du have et eller andet modul hvori du skal sætte det kort du køber ved Yousee. disse to ting skal så sættes i tv'et og så kører det derudaf.. (jeg er ikke den store haj til det med tunere)
dette kort fra yousee koster x antal kr om måneden/året, (en eller anden afgift) og du skal jo så også have nogle programpakker ved dem.. så nej det er ikke bare gratis.. men det er samme priser som hvis du får en ekstern box, du mister bare cinema funktioner (leje film m.m.) og pause funktioner m.m. med mindre dit tv selv kan dette.. men du skal så kun sidde med en fjernbetjening, og der er ikke en boks du ikke kan li at kigge på ;)
Af Diazz
Super :)
takker for det hurtigt respons.

Så. Skal nemlig ha anskaffet mig et samsung 37/32A6, hvis jeg køber en parallelimporteret model uden DVB-C tuner så kan det stadig fungere som et med, dog hvis jeg tilkøber det ekstra fætter noget så skal jeg ha en boks stående :)
Af NoNameDesigndk
Så lidt ;)

hvis den ikke har det indbygget så skal skal du have sådan en samsung boks fra Yousee eller sådan en Zaptor boks fra Stofa.. det ville jeg nok alligevel foretrække ligemeget hvad, for det er da sjovere at kunne leje film og pause end det er at skulle nøjes med digitalt tv.. men det er jo din egen beslutning..

et andet spørgsmål, hvorfor den Samsung ? og ikke en plasma f.eks. ? eller Sonys W4000?
Af Diazz
Mht til"Hvorfor samsung? så det nok mest pga. design. Synes især deres nye A6 serie er helt fantastisk.

Plasma Jamen det skal sættes computeren og selvom jeg godt ved risikoen for burn-in er minimal synes jeg ikke der er nogen grund til at tage nogen chancer.

Sony W4000 simpelthen fordi jeg ikke aner noget om det :D
Af NoNameDesigndk
hvilken type pc brug skal du bruge den til ?

ja samsung har lavet et rigtigt fedt design den her gang :D ;)

w4000 er næsten på højde med deres nuværende topmodel.. siges det i hvert fald..
Af Diazz
Selvfølgelig primært film,
men der skulle også være mulighed for liige at kunne surfe lidt rundt. evt trickse lidt i photoshop :)
Af NoNameDesigndk
Diazz skrev:Selvfølgelig primært film,
men der skulle også være mulighed for liige at kunne surfe lidt rundt. evt trickse lidt i photoshop :)
nå okay så er lcd jo nok bedst ja, og helst fuld hd.. men håber ikke for dig du vil lege meget med photoshop på den, for det er simpelthen ikke optimalt i forhold til en monitor.. :S ;)
Af Diazz
Arh det var nu heller ikke planen.
Men så et helt andet spørgsmål.
Samsung A6 eller Sony W4000?
Af NoNameDesigndk
prismæssigt hvis man kigger i f.eks. Fona eller www.lcd.dk for den sags skyld, så ville jeg sige W4000.. (i forhold til A656) den har også MPEG-4 DVB-C tuner (HD tuner) i lige meget om den er parallelimporteret, eller .. ? A6 har vist ikke en MPEG-4 DVB-C tuner i.. det er vist kun normal MPEG-2 DVB-C.. ? ret mig hvis jeg er galt på den..
designmæssigt ville jeg nok sige Samsungen.. (hvad er det for en af A6'erne du snakker om ?
Af Diazz
hehe, har faktisk lige kigget lidt nærmere på W4000 og det er virkeligt et lækkert tv. Regner med at tage ind i en af sonys butikker og tjek det ud for både prismæssigt og specs ser det rigtig lovende ud :)