Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Enur
Hej andre glade ejere af flatpanels tv.

Har just erhvervet mig et af Sonys sprit nye vidundere; 32W4000. Tv'et har noget så eksotisk som en indbygget mpeg4 DVB-T tuner ;-)

Anyway der er et problem. Jeg kan ikke modtage svenske tv-kanaler.

Det drejer sig om Sverige 1 og 2.

Her er som scenariet forløb;

Satte tv'et til automatisk opsætning med antennestikket kørt gennem videoen. Her kom ganske rigtigt danske kanaler frem, men ingen udenlandske. Så igennem tvet alene. Her dukket så 12 kanaler op, som bla. inkluderer CNN ?! Disse kanaler er dog sorte. Dog er der en kanal 6 fra Viasat.

Det spøjse er at jeg havde et andet sony tv til prøve v3000 eller d3000, som to kanalerne perfekt.

Nogen der kan give en fornuftig forklaring?
Af Majs
Hej

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg er selv ret interesseret i samme model: 32W4000.........
Da den er uden 100HZ er jeg nysgerrig efter at høre, er billedet er godt?
Jeg har lidt svært at bestemme mig.... :)
Af Enur
Var også lidt betænkelig ved ingen 100Mhz - men det var indtil jeg så det i butikken. Jeg stod og betragtede en almindelig tv-udsendelse - men kunne ikke se forskel på 100Mhz fjernsynet ved siden af og W4000. Det var endda en sport udsendelse.

W4000 har et fantastisk billede - efter min mening. Specielt med Blue-Ray. Sammenlignede det med Samsungs serie 6 i butikken, og w4000 havde et klart skarpere billede og mere levende farver.

Designet er lidt specielt, og ikke så estetisk som den forrige sony serie eller pioneers tv. Men menusystemet - det fra ps3 - fungerer overraskende godt. Det er logisk, hurtigt og nemt.

En ting som jeg dog undre mig lidt over. Mange sider referer til 32 tommeret som en nedskaleret version. Med et 8 bit panel i stedet for 40" 12 bit panel. Uden "pictureframe" mode og "levende farver" mode. Dog kan jeg finde alle disse på min model. Det er jo ikke noget negativt - men lidt underligt.

Dog virker tuneren lidt svag i det. Har som sagt problemer med at finde Sverige automatisk. Har dog fundet det manuelt nu - men dog med knitren ind i mellem ;-(
Af Majs
Tusind tak for svar...

Det hjælper lidt mere på, hvad man skal vælge... :)

Nu skal jeg nok bare finde ud af, om det skal være 32 tommer eller 40 tommer.... hmm... Først mente jeg 32 tommer, men nu kommer en af mine venner og siger, 32 godt kan virke lille... ih altså hehe...

Håber du får svar på dine spørgsmål.. Jeg er hel ny på det område når det gælder fladskærme, såehh...

Held og lykke - og tillykke med fladskærmet... 8)
Af NoNameDesigndk
40" 'eren er så godt som udsolgt i DK.. det bliver i hvert fald svært at opdrive en sådan.. Fik fortalt at selv Sony DK har en del af 40" W4000 i restodre.. En af de eneste butikker der sælger W4000, Fona, har vist udsolgt for denne model, og så er det jo om man så kan opdrive den andre steder ;) :s
Af Enur
Om 32" virker lille?

Det er altså et relativt begreb! Og det kommer an på mange faktore.

Hvor stort er lokalet som skærmen skal stå i?
En almindelig stue hvor der er ca 3-5m mellem tvseeren og skærmen, virker en 32" ikke lille.

Hvis du planlægger en regulær hjemmebio så overvej en større skærm... hell større end 40".

Det er også en smagssag - virkelig. Syntes DU at skærmen er tilpas? Dine venner kan nok ikke huske dengang en 28" tommer virkede stor - stor nok til biostørrelse. He He
Af Enur
Nå ja

Her!
Lagerstatus: 50-99 på lager.
(1-2 dages leveringstid)
Et udemærket sted. Der er afhentning lige ved vesterport st.

Købte selv hos dem.
Af NoNameDesigndk
Det virker da ekstremt at de har så mange .. ? :o :s hmm lyder altså lidt forkert..
Af Enur
Nej - Der er ikke helt forkert. Komplett er en stor virksomhed som dækker de skandinaviske lande + lidt andet godt. England og noget af østeuropa vist nok.

De 90 eksemplar referer til det fjernlager de har i sverige, hvorfra du får send dine vare til adresse eller afhentning. Meget simpelt og fungerer glimrende.
Af NoNameDesigndk
nårh .. okay så gav det mening lige pludselig jo ;) hehe