Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fleebie
Hejsa

Jeg får mit nye Panasonic PZ85 42" hjem i næste uge og den er jo formentlig kun udstyret med en DVB-T tuner.

I vores ejendom betaler vi for TDC-kabeltv, og vi har selv valgt at købe fuldpakken.

Hvis man IKKE vil købe og tilslutte en TDC-selectorboks (da den skal bruge TDC-kort, for at modtage kanalerne - det man sætter i på bagsiden af den "ældre" Sagem", så skal man vel blot købe en alm. DVB-C tuner?

Ved at benytte en ekstern DVB-C tuner og derved ikke TDC's risikere man at miste en smule af kvaliteten, ikke sandt? Idet at signalet er analogt og digitalt hele vejen?

Hvis I kan give mig ret, så står jeg overfor et køb af en DVB-C modtager. Hvad skal jeg købe? Nogle der har erfaringer, eller køber alle bare af TDC?
Af Eiberg
Du skal have Selector kort i ligemeget hvilken boks du vælger.
Af Fleebie
Ergo jeg kan ikke modtage signalet digitalt?

Men jeg kan vel stadig se kanalerne vha. den alm. analoge tuner i TV'et?
Af Eiberg
Alle kanalerne hos YouSee er kodet (VIACCESS) pånær public service kanalerne (DR1, DR2 osv.)
Så hvis du vil se hele din fuldpakke digitalt skal du bruge et selectorkort.

Om du så sætter kortet i en indbygget DVB-C tuner eller om du finder en anden DVB-C boks (der duer med VIACCESS) er for så vidt underordnet.
Dog har jeg hørt man skal være sikkert i sit valg af boks, da der godt kan opstå problemer med DVB-subtitles, EPG osv.
Selve billedekvaliteten er nok nogenlunde det samme hele vejen igennem lige meget hvilken boks du finder.

Dine analoge kanaler kan du se som du altid har set dem...

Men ehm... Hvorfor ikke bare bruge YouSee boksen? =)
Eller er det fordi du ikke vil ha et Selectorkort?
Af Fleebie
Jeg vil helst undgå i første omgang at have selector-kortet :)

Jeg må bare prøve at se om der er stor forskel på analog og digitalt.

Jeg kan jo sammenligne TV3 med TV2.
Af kak
Hej

Jeg har lige købt PX80 og har TDC kabel TV. Analogt signal stå så godt hos mig, så det ville være håbløst at bruge penge på kun en lille smulle skarpere billede. Jeg har tilsluttet antennekabel til en ekstern antenne og brugte DVB-T tuneren for at prøve. Om det er sååå meget bedre ved jeg ikke. Det afhænger måske om hvor tæt på skærmen man sider. Jeg har 4 meter og kan ikke se de små utydelige detalier som er synlige når man kommer tættere på.
Men da der ikke er ret mange digitale kanaler "i luften" bruger jeg det analoge kabel signal.

Prøv det først.

Mvh Adam