Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Mit setup er Sony KDL 32D3000, jeg har selector kort i et viaaccess model isat i Sony'en. (Altså ikke nogen Selector boks indblandet).

Er der nogen herinde som ved hvilke kanaler Yousee viser i HD ??

Jeg kan se på mit Sonny 32 D3000 at Discovery HD fortæller mig at kanalen ikke er indstillet.
Er der nogen som ved hvad det betyder ??

Mvh
Michael
Af prorege
Det har vist ikke HD tuner indbygget, kun Sony's nye X og W modeller har en en sådan tuner indbygget, jeg har selv et 46W3000 og det viser HD via YouSee kabel. P.t. kun Discovery HD, men så vidt jeg ved kommer danske Kanal 5 samt TV2 sport snart via YouSee kabel i HD kvalitet.
Af Schwensen
Hvad så hvis man vil se det i HD? skal man så købe en ekstern HD-tuner? = en ekstra fjernbetjening :((
Af BigFooT
Hvis dit tv ikke har HD mpeg4 tuner så er svaret desværre ja..
copenhagentribe skrev:
Er der nogen herinde som ved hvilke kanaler Yousee viser i HD ??
Ifølge yousee´s hjemmeside viser de 4 kanaler i HD. To af dem kan du modtage gratis hvis du har mellem- eller fuldpakken (Kanal 5 HD og TV2 sport HD). Discovery HD og NGC HD skal du betale for - koster vist kr. 48 pr. måned. :)
Af macbane
VRØVL!

Den mpeg 4 tuner der sider i sony tv'et er til det "luftbårret" signal.

Det er muligvis dit pcmcia modul der ikke understøtter hd. det kommer hvis ikke det virker nu.

Men endnu engang!!! mpeg4 tuneren er ligesom mpeg2 tuneren... DVB-T bare med mulighed for HD kanaler også.
Af -jacob
Alle de nye SONY modeller har indbygget digitaltuner til luftbåret signal.

Alle undtagen P modellen har indbygget MPEG2 tuner til kabelnet.

W og X modellen har derudover indbygget MPEG4 tuner til kabelnet.

Jeg har endnu ikke hørt om digitalt luftbåret HD tv. det er vist kun nogle af publick service kanalerne man kan se med egen antenne på nuværende tidspunkt.
Af bruno
vi har kabeltv fra yousee, jeg vil købe en sony 3000,
der har DVB-C tuner, er det nok for at se hd fra kabeltv??
bruno :(
Af imdbdk
bruno ---> Nej du skal have en ekstern boks fra YouSee der koster 700 kr. derudover skal du have et abonnement, der koster 50 kr. ekstra om måneden. Medmindre selvfølgelig du køber en af de nyere sony fjernsyn, som eks. W3000, der har en HD tuner. Jeg ved ikke personligt om det virker.
Bemærk desuden at det kun er 2 kanaler der er decideret HD, de andre er bare digitale. Dvs. samme opløsning som normalt fjernsyn, men dog en langt højere billedkvalitet uden støj. Det fremgår desuden ikke særlig klart fra YouSee om alle dine kanaler bliver digitale eller det kun er nogle få, og resten stadig skal modtages på den gammeldags måde.
Af mith
hiver lige frem i denne ældre tråd..

jeg har et w4000 tv.. med dvb-c og blah blah blah.. her kommer mit spørgsmål så... Hvilket Viaccess CA kort skal jeg have fat i?

jeg har lige købt et idag i Fona, hvor jeg har købt TVet og det var deres "nye model".. men jeg læser så nu bag på at der står.:

"Viaccess CAM, This officially licenced module with a smartcard gives access to encrypted DVB/MPEG 2 services - Technology by SMiT, Supplied by STRONG"... hmm skulle det ikke os tag MPEG 4 til HD kanalerne??

mvh M
Af -jacob
På mit CA modul står der kun at det giver licens til kodede DVB signaler. ikke noget om mpeg2 eller mpeg4. Det er serie FHFA og det fungerer fint til både mpeg 2 og mpeg4.
Man ku sagtens forestille sig at den dygtige FONA sælger har fået solgt dig et mpeg2 modul til dit mpeg4 TV. men har du undersøgt om du kan modtage mpeg4 signaler?
Af mith
ja jeg kan modtag tv 2 sport HD og Kanal 5 HD... (det er vel mpeg-4) eller tager jeg helt fejl... (er total n00b)
Af -jacob
De to kanaler er ganske rigtigt HD kanaler der bliver sendt i MPEG4, så du har fat i det rigtige modul. tillykke med dit nye tv...
Af mith
takker :) men jeg kan ikke "se" kanalerne.. men jeg kan finde dem på kanal søgningen.. men jeg får ikke billede frem.. YouSee har tilsendt mig et nyt smartcard i første omgang som kommer en af dagene.. og ham fra fona vil læg hovedet på blokken om at det CAM kort kan tag mpeg4 os.. ellers ville han bare byt det til et