Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har købt min LG 50" plasma type 50PC56 ved Elgiganten for godt et år siden med løfte om at den var fuld fremtidssikret. Jeg finder både MPEG2 og MPEG4 kanalerne ved automatisk kanalsøgning - men har sort skærm. Har søgt på LG's hjemmeside og spurgt Elgiganten men uden held. Er der nogen der har erfaringer?
Af Aage Christiansen
Tak for svar - jeg har problemer med linken du har sendt.

At det kun er MPEG2 betyder det så i praksis at jeg ikke kan tage DR-HD mv (MUX2 kanalerne) med mindre jeg får en MPEG 4 box - dette til trods for at fjernsynet er Full HD ready. Er jeg blevet snydt af Elgigantens sælger, eller er det ny teknik/viden der er kommet til i mellemtiden?

Tusind tak for venlig hjælp
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, det betyder at du skal have en separat boks for at modtage DR Update, DR K, DR Ramasjang og DR HD.

Det har været vidst i noget tid, at mpeg4 var nødvendigt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Aage Christiansen skrev:dette til trods for at fjernsynet er Full HD ready. Er jeg blevet snydt af Elgigantens sælger, eller er det ny teknik/viden der er kommet til i mellemtiden?
"Fuld HD" og "HD Ready"-logoerne er ingen garanti for noget som helst når det kommer til digitalt TV. Der er ingen af disse logoer, der beskriver, at du skal kunne se HDTV via den indbyggede tuner, og hvis El-giganten har informeret dig om, at det er muligt på netop dit TV, så er det forkert.

MPEG4 er blevet annonceret som kompressionsformat for noget mere end et år siden, så det var velkendt da du købte dit TV.