Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fjelle123
Hej Alle sammen.

Min far står i et af livets store spørgsmål :-) og er ved at vælge TV - vil tro valget bliver et Beovision 8 40"

Nå men i det skal jo sidde et Boxer kort som låser op for det kodet boxer signal på hans alm. stue antenne.

Så langt så godt.

Så kommer vi i tanke om at når man nu har kortet siddende i fjernsynet og altså ikke nogen digital box foran optageren hvordan dælen får man så optaget udsendelser på sin harddisk opdager?

En kollega til min far sagde at det var nemt nok, man optog bare det kodet signal på optageren (altså alt flimmeret) og når man så afspiller det kodet signal igen og det havner oppe i TV'et enten via HDMI eller scart så afkoder TV'et det selv vha. boxerkortet - den løsning syntes jeg lyder noget speget men jeg kan jo self. tage fejl.

Hvad siger panelet :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis din optager ikke har en DVB-T modtager, så optager den ikke noget som helst direkte fra antennekablet. Dit TV kan desuden ikke dekode signaler, der kommer ind via HDMI-porten, så du kan heller ikke optage et kodet signal - det skal ind via tuneren (dvs. via et antennekabel) før DVB-T og dekoderkortet benyttes.

Du burde kunne hive et analogt signal ud af en scartport, og optage dén vej.