Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GreenPea
Jeg har købt en digitalbox fra yousee med harddiskoptager, og den volder mig store kvaler. Ca. hver anden gang boxen har været i standby skal den genstartes, og selvfølgelig ikke bare en gang men to gange, før billedet kommer på tvet.
Jeg har selvfølgelig kontaktet yousee, og fået tilsendt en ny box, men ak præcis samme problem med den nye. Jeg har selvfølgelig kontaktet yousee' support, men der er der ikke meget hjælp at hente.
Fjernsynet er et pioneer 5090h, og boxen er tilsluttet via hdmi.
Er der nogen der kan nikke genkendende til dette problem og evt. har en løsning.

Mvh. [/b]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har samme serup og har ikke oplevet noget i den stil. Det kan næsten kun være en defekt boks. Har du opgraderet til nyeste firmware?
Af GreenPea
Det vil så sige, at jeg har fået 2 defekte bokse, hvor uheldig kan man være :(( .
Iflg. boksen selv har jeg den nyeste opdatering.

Mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det lyder lidt usandsynligt, men det kan næsten ikke være andet end boksen den er gal med - dit signal ind i huset er vel OK?
Af GreenPea
Signalet giver fine klare billeder, og jeg har alle de kanaler der ligger i fuldpakken.
Man kan jo teste sine indstillinger i digitalboksen, og der siger den godt nok, at signalstyrken enten er for høj eller for lav. Meeen jeg tror ikke, at problemet ligger der.
Det kan være jeg skal prøve nogle af de andre udgange på tvet, og se om det skulle afhjælpe problemet, jeg tvivler nu.
Men for søren en lækker brugerflade den boks har, den ville jeg ikke kunne undvære igen. Det trækker godt nok ned, at fjernbetjeningen skal pege lige på boksen for at virke, samt det langsomme teksttv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg forstår ikke helt det med, at alle klager over fjernbetjeningens følsomhed. Min egen kan styre boksen uanset hvor jeg peger den hen. Jeg bruger den godt nok ikke mere, da jeg har et universalsystem, hvor boksen er gemt væk i et skab, men jeg kan ikke genkende disse problemer med følsomheden.

Jeg tvivler stærkt på, at indgangen i TV'et har noget som helst at sige. Min sidder på HDMI 4, hvis det skulle have relevans. Lyset "Link"-dioden på boksen?