Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har Yousee kabel-tv og i øjeblikket 4 TV, hvoraf ét kører digitalt, mens de tre andre kører analogt. Jeg har en antenneforstærker tilkoblet. Nu overvejer jeg (mine børn!) at købe nye fladskærme, der skal køre med digitalt signal. Vil det være muligt (stiller det større krav til signalstyrke ved digitale end ved analoge signaler)?
Af BrianH
Hvis du køber denne forstærker:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 30_da.html

og monterer den på yousee kablet, hvorfra du bruger de 4 udgange til hvert rum med gode kabler og stik, så burde der ikke være problemer med 4 tv.

Jeg har laver præcist sådan et "netværk" og det virker uden forringelse på 3 tv, men har ikke prøvet med 4.

Din forstærker er måske ligeså god, jeg linker bare til min egen, som i hvert fald virker

Digital tv burde ikke være mere følsomt en analogt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I praksis så er digitalt mere følsomt end analogt, så der er skam god fornuft i at have et ordenligt signal. Hvor man med en analog tuner måske får lidt fnidder i billedet, som i det mindste giver et billede, så vil en digital tuner ofte lave meget synlige artefakter hvis signalstyrken er for lav, hvilket man typisk IKKE kan leve med.