Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal snart købe og opsætte følgende TV:
http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p ... 4690p.html

Dertil mener jeg, det er nødvendigt (eller pengene værd) at opgradere til digital-tv.
Jeg bor i boligforening og får gennem dem YouSee-tv.

Det er i min interesse at finde den billigste løsning, da det i forvejen ikke er billigt med tv-abonnement.
Hvad skal jeg slippe i kontanter?`

Ind til nu troede jeg, at en HD boks var nødvendig, men når nu tuneren er i TVet, skal jeg så KUN have programkortet, eller skal jeg stadig have en kortlæser?

Hvilket produkt bør jeg vælge fra YouSee af? Det er uoverskueligt... :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I mogen bliver alle Yousee's digitale SD-kanaler gratis for Yousee-abonnenter, dvs. hvis du pt. har analogt Yousee-signal, så kan du pr. 15/9 kvit og frit se de samme kanaler digitalt. Du får derudover lov at se DR HD når den kommer senere på året. Du får dog ikke adgang til andre HD-kanaler, uden at skulle betale ekstra.

Dvs. lige nu behøver du ikke hive flere penge op af lommen, ud over udgiften til dit nye TV. Der skal ikke noget CA-modul eller noget dekoderkort i TV'et for at se alle dine kanaler i digital kvalitet.

Hvis du derudover vil have adgang til andre kanalpakker, såsom ekstra HD-kanaler, så skal du have et CA-modul fra Yousee og et dekoderkort. Derudover kommer der et tillæg til dit nuværende abonnement på X antal kroner, afhængigt af hvilken ekstrapakke du vil have. CA-modulet koster ca. 500 kr., dekoderkortet koster vist 600 kr. pr. år. HD-kanalerne koster 79 kr. ekstra pr. måned ift. din nuværende månedspris, men alle disse priser fremgår af Yousees hjemmeside.
Af eXeel
De kanaler, der er vigtigst for mig, er Kanal 4, 5, TV3, 3+, TV2 Zulu osv. Dem der er del af den TV pakke, jeg allerede nu får analogt (lille mellem stor, hvor min er mellem).

Så du siger, at jeg ikke engang behøver andet end fjernsynet, for at få disse alm. kanaler (Altså ikke kun DR og TV2) i digital kvalitet?

Så har jeg misforstået noget, nemlig :) Vil der ikke være en bedre kvalitet på disse kanaler, hvis jeg køber programkort, box eller hvad nu?

Så er det en god nyhed!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
KValiteten vil være den samme med og uden dekoderkort. Du får ganske rigtigt alle dine kanaler digitalt uden at du skal gøre noget, og uden at betale ekstra. Det står alt sammen på Yousees hjemmeside.
Af eXeel
Utroligt. Det undrer mig dog du siger, det står på deres side, da jeg ikke har opfattet dette på trods af jeg har læst den igennem tre gange mindst.
Måske det er kryptisk forklaret eller alle informationerne bare var for meget...

Så vil jeg beholde TVet og ikke investere i andet og stadig nyde den bedre kvalitet!