Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nougatplovene
Hej alle,

dette emne er nok blevet debateret mange gange, men jeg synes nu alligevel det er ret svært at finde rundt.
Håber I kan hjælpe.

1. Os med et yousee abonnement kan fra d. 15. sep. gratis og ikke-kodet se de digitale kanaler, er det ikke rigtigt?

2. En fordusætning er vel at ens tv har en DVB-C tuner eller at man har en ekstern en af slagsen?

3. Når nu yousee begynder at sende ikke-kodet, skal man vel ikke have sådan et CA-modul?

4. Er der nogen der kan finde en ekstern DVB-C tuner i samme prisleje som de billige DVB-T tunere?

På forhånd tak for hjælpen,

Mvh. Nougat
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1. Ja, det er rigtigt forstået.
2. Ja, du skal have en DVB-C tuner, med MPEG2 dekodning. Hvis du vil se DR HD, så skal du have MPEG4 dekodning.
3. Nej, CA-modulet er KUN til at holde på dekoderkortet, så det behøver du ikke til den tid.
4. Jeg har ikke lige nogen på hånden, men de findes. Prisen er dog ofte noget høj.
Af jimmi_f
YouSee sælger deres gamle Sagem boks til 295 hvilket skulle være nok til at du kan se de digitale kanaler :-)
Af Nougatplovene
Men er det ikke kun hvis man opretter sig med digital kunde og dermed skal betale for det. Jeg har allerede den store pakke uden andet. Og venter derfor til d. 15. sep. på digitalt tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, den koster 795 kr. uden. Sagem-boksen kan dog ikke vise HD TV.