Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu åbner Yousee endelig for det digitale signal for kunder uden en dekoder.

Jeg har et Panasonic fjernsyn med DVB-T tuner, og plads til et CA-modul.

Selvfølgelig bliver det digitale signal kun tilgængeligt via DVB-C, så mit spørgsmål er om jeg ikke kan smide et kort i CA-slotten og så få adgang til løjerne uden at købe en ekstern tuner eller en selector boks.
Af Datamax
Nej, du skal have en dvb-c tuner i dit tv.
Af Yonzie
Nej, det kan du desværre ikke. Dit TV skal understøtte både DVB-C og MPEG4.

I forlængelse deraf har jeg mit eget spørgsmål:

Man skal have en DVB-C box. Den kan man få fra YouSee, men der følger abonnement med. Det dur ikke.

EDBpriser kender kun DVB-T, men hvis man søger efter DVB-C kan man vælge mellem en Samsung tuner der ikke har HDMI output, eller en DreamBox DM600 disketteoptager der heller ikke har HDMI.

Jeg har kigget på Sony, Samsung, Philips, Panasonic og Pioneers respektive hjemmesider, men har ikke kunnet finde en DVB-C box... (De eneste der havde settopboxe var Samsung, men kun til DVB-T)

Så... hvor er det lige man kan finde en DVB-C box med HDMI? (og gerne også HD nu vi er i gang)

EDIT: Sony har en harddiskoptager med "Digital ikke-satellitbaseret tuner"... Srsly... WTF? Kan i ikke lige gøre det lidt mere kryptisk? Spassere... EDIT2: Det betyder DVB-T, hvilket man kan finde på side 168 i manualen...
Senest rettet af Yonzie 19. aug 2009, 12:59, rettet i alt 2 gange.
Af mroerup
Jeg læste godt i artiklen på recordere.dk, at forudsætningen for at kunne bruge det digitale spejl, var understøttelse både DVB-C og MPEG4.
Er der nogen der ved hvorfor kravet om MPEG4 er der, og kunne det tænkes at det kun er et delvist krav ?
Der blev solgt en helt del specielt Sony tv over en periode på ca. 2 år, som havde indbygget DVB-C tuner med MPEG2. Disse virker fint på YouSee's net, dog selvfølgelig med den undtagelse, at HD-kanalerne ikke virker (disse benytter MPEG4).
Jeg kan pt. ikke komme igennem og se YouSee's pressemøde selv. Sagde de noget om at skifte til MPEG4 for alle de nuværende SD-kanaler ?
Af Yonzie
mroerup skrev:Er der nogen der ved hvorfor kravet om MPEG4 er der, og kunne det tænkes at det kun er et delvist krav ?
Jeg har læst live-transmissionen (dog meget hurtigt), og det er min opfattelse at der vil være en vis samsending af MPEG2 og -4, men at nogle kanaler kun vil blive transmitteret i MPEG4, og at MPEG2 vil blive udfaset. (Scroll ned til 9:10 her)
Af Zubuu
Yonzie skrev:
Man skal have en DVB-C box. Den kan man få fra YouSee, men der følger abonnement med. Det dur ikke.

Jeg har kigget på Sony, Samsung, Philips, Panasonic og Pioneers respektive hjemmesider, men har ikke kunnet finde en DVB-C box... (De eneste der havde settopboxe var Samsung, men kun til DVB-T)

Så... hvor er det lige man kan finde en DVB-C box med HDMI? (og gerne også HD nu vi er i gang)
Hej

Først og fremmest leder jeg også efter en DVB-C boks.

Men det må da kunne findes, Yousee's boks er jo en samsung boks? Er det ikke korrekt?

Hvis ikke den har hdmi, vil det da betyde at hd kanaler osv ikke kan ses i "fuld" kvalitet?
Af Ney
Yousee har i dag en boks man kan købe/leje der er mpeg4 og dvb-c. JEg ville dog personligt hellere bruge deres nye plus pakke under 400 om året inkl kort og box og gratis upgrade til nye modeller hvis jeg stod og skulle have en box, over en lang årrække er det selvfølgelig dyrere end at købe en, men hvis man alligevel skal skifte hver 4-5 år er det jo sådan set ikke så dyrt igen ;)

Deres hd box koster 2200 hvis du bare skal købe en uden at oprette abonnement samtidig det er alligevel 5½ år med deres plusabonnement http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... eksi_dpris
Af vtviking
Så skal stofa følge trop.. kom nuuu (B
Af Yonzie
Ney skrev:JEg ville dog personligt hellere bruge deres nye plus pakke under 400 om året inkl kort og box og gratis upgrade til nye modeller
Ehh... Det link du giver viser ikke de nye priser. Hvor du får de "under 400 om året" fra aner jeg ikke.
YouSee Plus kommer til at koste 89,- per måned = 1068,- per år for det første TV og 74,- per måned = 888,- per år for hvert TV derudover.

Man kan købe en DVB-T box for 400,-.
Så burde man vel også kunne købe en DVB-C box til ca. samme penge?

Man kan (med de "gamle" priser) leje en HD-boks for 39,- per måned, altså 480,- per år. Plus 500,- i oprettelse. Så koster den stadig 1000kr for det første år, og man ejer den ikke en gang.
Det må da for fanden kunne lade sig gøre at købe en plain DVB-C boks uden gejl.
Af lumme
Så jeg kan altså godt forberede mig på at skrotte den gamle hdd-optager og bare købe en hd-selector boks med hdd, mellempakken og mindst en favorit pakke.. det bliver så lige 250 kr/md.

Sjovt som det altid koster penge at få noget der er gratis
Af Zubuu
alfiedk skrev:Technoisat laver DVB-C bokse.. har selv en dog uden mpeg4 og leder efter en

http://www.technisat.de/index1a0b.html? ... 67-435-751

men hvor kan man købe den ?? man kan os på en med harddisk i
http://www.technisat.de/index12e2.html? ... ,de,67-247
Nu har jeg efterhånden søgt hele nettet tyndt efter en skide DVB-C tuner. Det eneste krav jeg har er at den skal understøtte mepg4.

Jeg har kun fundet en eneste, (udover de to som er nævnt ovenfor) og den er simpelthen for dyr og har en masse funktioner som er unødige for mig, http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... b-c&sp=all

Er der ikke nogen derude som har fundet en billig DVB-C tuner?
lumme skrev:Nu åbner Yousee endelig for det digitale signal for kunder uden en dekoder.

Jeg har et Panasonic fjernsyn med DVB-T tuner, og plads til et CA-modul.

Selvfølgelig bliver det digitale signal kun tilgængeligt via DVB-C, så mit spørgsmål er om jeg ikke kan smide et kort i CA-slotten og så få adgang til løjerne uden at købe en ekstern tuner eller en selector boks.
Når man har er TV kun med DVB-T og den kan tage de gratis digitale på YouSee nu (DR osv), er det så snalog, som bliver konverteret til digitalt?
Af TvHomer
HVad er det for nogen gratis kanaler og hvordan tager man dem?