Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af maand223
skal ud og ha ny fladskærm, men jeg ved ikke om jeg skal bruge de ekstra penge det koster for at få en fladskærm med en intern DVB-C tuner eller om jeg skal heller skal spare de penge og få en ekstern boks fra ex. Yousee....

Er der nogle der har erfaringer med interne DVB-C tuner eller nogle der har nogle gode råd om hvad jeg skal tage?

På forhånd tak for hjælpen :)
Af KuntaKinte
Nu ved jeg ikke hvad prisrange du går efter, men vælger du et "bedre" tv, så er DVB-C tuneren indbygget (Pioneers skærme har dog heller ikke DVB-C tuner)

Men uanset hvad, så er der - mig bekendt - ikke nogen tv der er er perfekt sat op til DVB-C. Hvis du f.eks har YouSee, så er du nok bedre tjent med en ekstern boks. Vælger du den med harddisk, så koster den kr. 59 pr måned.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Personligt synes jeg Yousees egen boks er ved at fungere ret godt. Der er kommet mange opdateringer til den løbende, og mange af de første børnesygdomme er luget ud. Den indbyggede optager er nu ret lækker.

En af de ting der irriterer mig mest, er egentlig at man ikke kan bruge en dedikeret kommando til tænd og sluk. Der er én tænd/sluk kommando, hvilket gør det svært, at benytte boksen i et universal-betjeningssetup.