Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malau
Hej alle
Jeg bor et sted, hvor det er Yousee der leverer de digitale kanaler og derfor har jeg investeret i et Viaccess CA-modul til mit Panasonic 42G10. Kortet er "by smit"-versionen og købt hos Proshop...
Derudover har jeg selvfølgelig et programkort fra Yousee.

Mit problem er at jeg fint kan se alle de kanaler jeg har købt adgang til (fx. 3+ og TV2Sport), men kun i 5 minutter af gangen. Derefter kommer der en slags popop på fjernsynet der siger jeg ikke har adgang og derefter står der "krypteret" på skærmen. Eneste løsning har indtil videre været at tænde og slukke tvet, men det kan jeg jo ikke gøre hvert femte minut :(

Jeg har i øvrigt indtastet netværksnummeret.

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig med problemet!
På forhånd tak
Af OleA
har du mulighed for at prøve cam+kort i et andet tv?

Så du kan isolere fejlen til enten tv'et eller cam?
Af malau
nej jeg kender desværre ikke andre som har Yousee og et tv der kan bruge cam.

Jeg har lige haft tændt for tvet og problemet er desværre ikke forsvundet henover natten
Af Letten
Der må da være en af naboerne :s
Af malau
Ja har lige snakket med en inde ved siden af, som har en HD boks fra Yousee. I aften skal jeg prøve at sætte mit programkort i hans maskine for at se om det virker...
Jeg har kigget lidt nærmere på problemet i dag og når jeg lige har tændt fjernsynet kan jeg få adgang til programkortet og se at der står en masse tal og noget med TDC osv., men efter et stykke tid kan jeg kun få adgang til CA-modulet og ikke selv kortet. Der skriver tvet bare "smart card error". Meget mærkeligt :((
Af malau
Nu har jeg byttet programkort med min nabo, for at se om det hjælper...og det viser sig at mit kort fungerer fint i hans HD-boks og at hans kort fungerer fint i mit tv, dvs. der er ikke længere problemer med at kanalerne pludselig bliver krypterede.

Hvad kan forklaringen være på det??
Tror I det er CA-modulet der har en eller anden underlig fejl?
Af malau
Lige en opdatering: I dag var jeg nede i Fona for at høre om de ville bytte mit programkort til et nyt, pga. de gentagne fejl med at jeg får "smart card error" efter 5 minutters tv kigning. Det ville de godt, men sælgeren skulle lige ringe til Yousee først og de forbød ham så desværre at at foretage ombytningen. Imens prøvede vi at sætte kortet i en af Fona butikkens Yousee bokse, hvor det selvfølgelig virkede upåklageligt.

Altså må fejlen være i mit tv eller i CA-modulet.
Jeg har også snakket med Panasonic som sagde jeg skulle resette fjernsynet og sætte landet til Sverige. På den måde dukker DVB-C tuneren automatisk frem og man kan indtaste netværkskode inden tuningen så man får de rigtige kanaler...så langt så godt, men kanalerne bliver stadig krypterede efter 5 minutter.

Lige nu overvejer jeg om jeg skal opdatere eller ombytte mit CA-modul. Det bliver nok bare lidt svært da de 14 dages fortrydelsesret er gået

Når modulet sidder i fjernsynet kan jeg læse følgende værdier - siger de jer noget?

CAM SW Ver 1.6.1 (165)
CAM HW Ver 1.3.0 (221)
Terminal SN 171-1-90603678
Loader Ver 3.1 sequence 001
ACS SW Ver 463-2.1.2.11-BROAD
CAST-64-Retail

Bag på selve modulet står der Viaccess CAM HHFB90603678