Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Nogen som har erfaringer med YouSee HD-boksen?

Jeg har lige nu den alm. digitalboks fra YouSee (den lille lysegrå Sagem) og den virker egentlig fint, men ville gerne have en HD boks + den har harddiskoptager og mulighed for at starte et tv program forfra som allerede er gået igang.

Min gamle lysegrå Sagem boks er meget langsom til tekst-tv, så jeg har kørt uden om boksen for at se tekst-tv og udnytte tv'ets 1000 sider hukommelse. Hvordan er hastigheden på tekst-tv på den nye HD-boks?

Mener tidligere at have hørt at de skulle have nogle software problemer og at de skulle have en del fejl pga. dette?

Derudover har jeg læst at boksen skal være tilsluttet internettet for at man kan bruge funktionen med at starte et program forfra og for at opdatere boksen - er det rigtigt?

Så har jeg læst at blæseren ikke skulle være helt støjsvag og fjernbetjeningen skal peges meget præcist mod boksen for at den virker?

Derudover mener jeg at have hørt at billedet på ens tv ikke automatisk bliver indstillet, så man selv skal ind og zoome hver gang man skifter kanal - nogen som ved noget om det?
Af mroerup
Jeg har en Samsung/YouSee HD-boks, og har følgende erfaringer med den:

Efter nyeste opdatering er det som om at Text-TV er blevet væsentligt hurtigere. Faktisk syntes jeg at det er blevet helt acceptabelt.

Generelt syntes jeg at den fungerer rimeligt godt som DVB-C TV-Tuner udover at fjernbetjeningen ikke er så responsiv som man kunne ønske. Man skal ikke decideret sigte efter boksen, men det er næsten lige før... Måske er det også fordi mit sofabord er i vejen, men andre enheder så som min gamle hackede XBOX, klarer denne forhindring fint.

Boksen er også nem og umiddelbart intuitiv at bruge.
Jeg har ikke oplevet de zoom problemer du beskriver og jeg syntes heller ikke at den larmer. Der er godt nok en ventilator men den kører normalt ikke hørbart udover under boot.

Desværre har jeg et stort problem med boksen. Jeg startede en optagelse af et TV program der allerede var started få minutter forinden. Det blev startet via TV-Guiden, og optagelsen begyndte. Desværre stoppede optagelsen IKKE og da jeg opdagede dette 2 timer senere prøvede jeg manuelt at stoppe optagelsen. Dette ignorerede boksen totalt og til sidst så jeg ingen anden udvej end at tage strømmen. Derefter bootede jeg boksen, men den havde så glemt alt om optagelsen.
Jeg Googlede lidt på problemet og opdagede så at det ser ud til at være et generelt problem at der kan ske noget "corruption" på harddisken, og at eneste løsning er en total reformatering. Denne sletter alle indstillinger og ALLE optagelser.
Dette er helt uacceptabel. Jeg har kun haft boksen i en måned og har kun lavet 3-4 optagelser. Hvis den er så ustabil kan Harddisk Recorder delen jo ikke bruges til en skid.
Jeg er ret frustreret over dette og håber nogle har et godt råd her ;-)
Af LarsPejsekammer
Overordnet set er den okay.

Man kan køre kanaloversigten igennem i bunden af skærmen uden at skifte program, hvilket er en dejlig måde at zappe på.

Fjernbetjeningen er ikke responsiv og man skal ikke være for langt væk eller lade noget stå imellem.

Efterhånden har de også fået opdateret softwaren så den husker ens zoom indstilling for hver enkel kanal. Dette er ret vigtigt da mange kanaler ikke er indstillet ordentligt fra udbyderens side så der er sorte bjælker i toppen eller siderne.

Boksen bliver meget meget varm, jeg har også været ude for at den crashede nogle få gange. Lidt foruroligende den bliver så varm.

Man kunne godt ønske at det var hurtigere at browse igennem menuerne osv. Hurtigere hardware, bedre optimeret programmel (opdateringer har hjulpet meget her) og en ordentlig fjernbetjening ville gøre det en bedre oplevelse at bruge menuerne og boksens features.
Man gider f.eks. ikke at bruge radioen eller internet funktionerne fordi det går så langsomt.

Skrifttypen på teksttv er rimelig grim. Hvilket er ærgeligt hvis man bruger tekst tv til undertekster.

Af en eller anden grund må man ikke selv omarrangere kanalerne. Lidt trælst at man skal forbi Nicolodeon, TCM og deslige for at komme til Discovery/sports/musikkanalerne hver gang..

Hvis man gerne vil se digital TV er den okay og trods dens fejl er dens brugerflade og zappe-evne bedre end et almindeligt tv's.

Edit: Man behøver ikke net for at opdatere boksen. Det gør den igennem antennekablet.

Edit2: Der er ingen blæser i den boks jeg har, Samsung uden harddisk-optager.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kræves ikke netadgang for at bruge start-forfra.
Af cableguy
For at benytte start-forfra-funktionen skal HD-boksen være tilsluttet nettet
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der er returvej i dit kabel-TV, så skal der ikke være netadgang på den. Boksen skal sidde på det første antennestik i huset, så virker det uden netadgang.

Jeg har boksen stående her, og den er ikke tilsluttet nettet. Start-forfra fungerer upåklageligt. I tillæg til de ovenstående indlæg, så har jeg også oplevet problemet med optagelse, som ikke ville stoppe uden at man kapper strømmen. Optagelsen virkede ikke eftefølgende, men jeg kunne nu godt lave nye optagelser/se gamle uden en formattering.
Af cableguy
yakken skrev:Hvis der er returvej i dit kabel-TV, så skal der ikke være netadgang på den. Boksen skal sidde på det første antennestik i huset, så virker det uden netadgang.

Jeg har boksen stående her, og den er ikke tilsluttet nettet. Start-forfra fungerer upåklageligt.
Okay, troede man skulle være tilsluttet nettet - jeg har det fra en videoguide fra yousee's hjemmeside.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skal du nok også hvis ikke dit kabel-TV har returvej. Jeg har ikke prøvet den på et anlæg uden.
Af cableguy
Jeg tror det er sådan det hænger sammen.