Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Undskyld jeg små-spammer forummet en smule (har smidt (næsten) samme indlæg i denne tråd), men returretten på mit fjernsyn udløber i morgen, så der er lidt stress på ;)

Et hurtigt spørgsmål angående Panasonic's TXP42G10E og DVB-C tuneren: der står bag på mit panel (CI-modulet) helt specifikt at DVB-C tuneren kun vil fungere i Sverige og Finland.
Det kan godt være, man måske kan omgå denne begrænsning ved f.eks at følge rådet i tråden, jeg linker til, men riskerer jeg ikke i det lange løb at stå med et fjernsyn, der ikke understøtter de danske standarder?

I andre, som har et TV magen til, hvad står der bag på jeres CI-modul?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Nej, det risikerer du ikke. G10 er godkendt af Boxer.
Af Pinch
Øhh, da Boxer er DVB-T er det vel næppe deres stempel jeg søger... ?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Ja, okay - du har ret.
Men MPEG4-standarden er jo som sådan fastlagt, og indtil der kommer en ny standard, står du IKKE med hovedet i postkassen.
Af Pinch
Tak for svarende begge to! :)

Jeg er med på, man bare kan indstille fjernsynet til se eller fi, men jeg har da ikke lyst til at "snyde" mig til en funktion, jeg har købt og betalt for ;)
Men det er rigtigt, man kan indstille DVB-T tuneren til at 'tilføje' DVB-C kanaler - spørg mig ikke, hvad der menes med det, da jeg desværre ikke har fået anskaffet mig CA-modulet.

Jeg har dog fået en uge mere at gå på mht. returetten; DVB-C tuneren fungerer muligvis fint, men de 2 blæsere som sidder i panelet kan, selv med volumen på 15, let overdøve tale! Det må da næsten være en fejl... ?
Af dkscan
Pinch skrev:Men det er rigtigt, man kan indstille DVB-T tuneren til at 'tilføje' DVB-C kanaler - spørg mig ikke, hvad der menes med det, da jeg desværre ikke har fået anskaffet mig CA-modulet.
Du burde sagtens kunne finde kanalerne og se ihvertfald DR1, DR2 og TV2 uden CA-modul og kort.
Af Pinch
Århus må være et hul i jorden - hvor jeg sidder (midtbyen) er der ingen DVB-T kanaler at finde... selv med antenne modtages kanalerne kun i små glimt (der er noget, men det falder ud hvert 4. sekund)!
Af dkscan
Nu var det DVB-C tuneren du spurgte til og det er via dit kabel-tv du burde kunne se de nævnte kanaler uden CA-modul.
Under alle omstændigheder skal fjernsynet kunne finde alle digitale kanaler også selv om du ikke kan se dem pga. manglende CA-modul og kort.