Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cralle
Er der nogen der ved om man kan få en Mpeg4 DVB-T boks der kan vise billedet i en 1080p opløsning?

Har netop anskaffet mig en AGK boks (fra Bilka), og den kan højest vise en 1080i opløsning.

Jeg ved godt at der pt. ingen DVB-T kanaler der vises i 1080p, men jeg ville egentlig gerne have at boksen viste skærmens "native" opløsning.

Eller er det fuldstændig unødvendig at prøve at finde en sådan boks?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1080i er native 1920x1080. Det er kun måden billedet opdateres på der er forskellig. Opløsningen er den samme.
Af dkscan
Og fjernsynet er formentlig også bedre til at opskalere/deinterlace end sådan en boks.
Af RogueAgent
dkscan skrev:Og fjernsynet er formentlig også bedre til at opskalere/deinterlace end sådan en boks.
Pointen er jo også at siden signalet er 1080i (eller 720p) native, så skal det under alle omstændigheder skaleres og/eller deinterlaces et eller andet sted i kæden, og det kan jo ligeså godt ske i TV'et som i boksen. Man kan så selvfølgelig diskutere om specifikke bokse deinterlacer bedre end specifikke TV modeller, men det er en anden debat.