Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter et par brugt-køb er jeg ved at havne på følgende setup:

* Ny (brugt) center: B&W LCR600 s3

* Ny (brugt) sub: B&W ASW600

* Nye (brugte) baghøjttalere: B&W DM600 s3

- Gamle fronthøjttalere: B&W DM310 (mellemstore tovejs reolhøjttalere, står på gulvet)

- Gammel receiver: NAD T744 (5 x 50watt rms)

På sigt skal jeg have nye fronter (større gulvhøjttalere) og ny receiver. Men hvilke af disse er mest presserende?
Kan min gamle receiver overhovedet trække den nye center (får først de nyindkøbte højttalerne næste uge)?
Og kan mine gamle fronthøjttalere spille homogent sammen med den nye center og sub? Tips til indstilling af sidstnævnte modtages også gerne!

Hvis jeg skal have en ny receiver, skal den kunne styre vores Panasonic-plasmaskærm (50V10E) - Vieralink hedder det vist. Og så skal den selvfølgelig kunne trække ovenstående højttalere (og kommende større B&W fronter) samt have HDMI så jeg kan smække PS3 osv. i receiveren og kun trække et enkelt kabel til skærmen.

Jeg har kig på Onkyo TX-SR 607, 707 og 807. Hvilke af disse passer bedst til ovenstående setup - og hvor får man mest for pengene? De koster jo hhv. 3500, 5000 og 6000 kr.

Får man nogen gevinst ud af receiverens og blu-rays (fra ps3) HD-lyd, når man kun kører 5.1? Har ikke plads til to ekstra sidehøjttalere.
Af xcardman
forstå ikke den myte omkring 5.1 og 7.1 lyd og hvor den kommer fra.
der er ikke mange blu-ray eller ps3 spil med 7.1 lyd.
det samme med dvd.
Men ja du kan også får HD lyd med et 5.1 anlæg. Men overførelse skal ske ved hdmi eller 5.1/7.1 analog

har haft 5.1 anlæg siden 2003 og jeg kan ikke forstå nogen gider og se film uden. lyden er 50 procent af en film.
så hvis man ser blu-ray og dvd, så er et 5.1 anlæg alså en oplevelse
lyden er lidt op til en selv, men en 807 er et rigtig godt bud

så ja du for rigtig god lyd, uden de sidste to højtaler.

Hvis jeg skal have en ny receiver, skal den kunne styre vores Panasonic-plasmaskærm (50V10E) - Vieralink hedder det vist. Og så skal den selvfølgelig kunne trække ovenstående højttalere

så er der kun et samlet anlæg fra pan en mulighed.
Men en multifjernbetjerning og det problem er løst