8. nov 2009, 12:16
Så kom jeg i gang... Fik købt en antenne og et filter som forhandleren mente jeg skulle have...
Fik koblet antennen til i stuen... -ingen succes... satte den op i vinduet... -stadig ingen succes... en halv meter ud af vinduet... 30% signalstyrke...
Så begyndte jeg at lede efter de gamle antennekabler på loftet efter vores gamle stueantenneanlæg (bor til leje, hvor der er 6 lejligheder, så det tog lidt tid lige at finde det rigtige kabel
) Endte med at sætte den indkøbte antenne op under taget, og med kabel direkte i tv'et havde jeg mellem 90 og 100% signal... Succes 
I dag har jeg så prøvet at sætte filteret ind i mellem, og det lukker totalt for DVB-T signalet, mens DVB-C signalet fint kommer igennem
Så tror det er et forkert filter... Det hedder "Lunex Bånd-combiner 65UU13"
Den har 2 UHF ind (-3,5 dB) og en OUT.
En sidebemærkning med hensyn til signal, så fanger jeg Svendborgsenderen?
Update: Jeg har lige lavet et ny kanalsøgning på DVB-T. Nu fanger den pludselig Åbenrå senderen, men kan se at jeg har mistet DR Ramasjang, DR K og DR HD... På DVB-C tuneren har jeg mistet Discovery og TV3, på henholdsvis kanal 122 og 10?
Help!?!
Fik koblet antennen til i stuen... -ingen succes... satte den op i vinduet... -stadig ingen succes... en halv meter ud af vinduet... 30% signalstyrke...

I dag har jeg så prøvet at sætte filteret ind i mellem, og det lukker totalt for DVB-T signalet, mens DVB-C signalet fint kommer igennem

Den har 2 UHF ind (-3,5 dB) og en OUT.
En sidebemærkning med hensyn til signal, så fanger jeg Svendborgsenderen?
Update: Jeg har lige lavet et ny kanalsøgning på DVB-T. Nu fanger den pludselig Åbenrå senderen, men kan se at jeg har mistet DR Ramasjang, DR K og DR HD... På DVB-C tuneren har jeg mistet Discovery og TV3, på henholdsvis kanal 122 og 10?
Help!?!