Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit PS8000 finder alle kanaler på DVB-C tuneren inkl. det kodefri spejl. Jeg kan se alle kanaler i den store Stofa pakke (inkl. DR HD etc.). Jeg har dog købt en ekstra HD pakke, men så snart jeg isætter CA modulet forsvinder billedet og lyden på selv de fungerende kanaler og der står bare 'intet signal' eller nogle gange 'kun data'. Det betyder intet om selve kortet er isat CA modulet. TV'et genkender fint det som et Irdeto CAM. For en sikkerheds skyld fik jeg byttet CA modulet, men ingen forskel, og både kort og CAM virker nede i Stofa butikken.

Er der nogen der har den mindste ide im hvad der kan være problemet?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg går ud fra at du slukkede tv'et inden du satte kortlæseren i? Og du har prøvet at gå ind under CI-oplysninger i menuen?

Ellers står der noget om det i brugsanvisningen på side 63:

CI INFORMATION (CI-OPLYSNINGER)
Denne funktion giver dig mulighed for at se kodede kanaler (betalingskanaler). Hvis du fjerner CI-modulet (Common
Interface), kan du ikke se betalingskanaler. Når modulet er indsat i CI-stikket, kan du få adgang til modulmenuen. Hvis du
vil købe et modul og et chipkort, skal du kontakte forhandleren. Du bør undgå at foretage hyppige udskiftninger af tv'ets
CAM-modul. Hvis du ofte indsætter eller fjerner et CAM-modul, kan det medføre problemer. Når tv'et tændes efter indsættelsen
af CI-modulet, er lyden tit væk.
Billedet kan forekomme unaturligt pga. CI-modulet og chipkortet.
Funktionen CI (Common Interface) er muligvis ikke tilgængelig på grund af landenes sendebetingelser.
Af therunemeister
Jeg kan sagtens se CI oplysningerne. Den genkender det fint som et Irdeto modul, og kan se selve kortet også. Men som sagt, selv ikke kodede kanaler forsvinder når kortet indsættes. Meget mærkeligt...