Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi købte for en måneds tid siden et 32 " Philips fjernsyn (32pfl5604H/12) med indbygget dvb-t og dvb-c tuner.
Vi havde på købstidspunktet ikke tænkt yderligere over ta skulel modtage vores fjernsyn i digitalt format, men det undersøgte vi meget hurtigt da vi kom hjem på grund af en meget dårlig reception på den analoge tuner i vhf båndet.

Jeg har nu fået en bekræftelse fra andre beboer i vores antenneforening om at der er digitale signaler i dvb-t, og sidste melding skulle også inkludere os i yousees digitale spejl med dvb-c signaler.

Problemet er at fjernsynet ikke finder nogen digitale kanaler, hverken i antenne eller kabel indstillingerne; jeg mistænker netværks id'et for at være den skyldige, og har derfor kontaktet philips for at få oplyst hvordan jeg kan indstille dette. Fremgangsmåden beskrevet fra kundeservice fik ikke den angivne boks frem, og familien er ved at være lidt træt af mine eksperimenter (med efterfølgende nysortering af kanalerne hver gang) så derfor spørger jeg herinde.

Er der nogen der ligger inde med idéer, forslag elle roplysninger om hvad problemet kan være - jeg har ikek en stueantenne, så jeg har ikke forsøgt at trække de luftbårne digitale kanaler ned endnu - men bortset fra det så skulel de også være i kablet.

Jeg har et stik i væggen. I dette stik har jeg en kabelsplitter med et kabel til det nye fjernsyn (ca 3-3½ meter langt) og et kabel til en video (med videre kabling til fjernsyn) i soveværelset - dette kabel er ca 5 meter langt.

Problemet har eksisteret både med og uden splitteren i stikket, så jeg er temmelig sikker på det ikke er delingen af signalet der er problemet.

Hvis jeg mangler væsentlige oplysninger, så soørg og de skal komme - men ellers håber jeg på hjælp.

Relevant oplysning; Jeg bor i hedegaarden i ballerup, forsynet af A+ Arrownet (ejet af yousee) og primært forsynet fra yousee (vi er ikke fuldforsynet). Netværksid'et der oplyses på yousee's side er 01151 og vi skulle ifølge oplysninger fra andre beboere have dvb-c spejlet fra yousee igennem på nuværende tidspunkt.

/Nilarion
Af Nilarion
Opfølgende kunne det også være interresant om der er nogen der kan fortælle om (hvordan) det er muligt at teste om der rent faktisk kommer digitale signaler på mit kabel fra væggen, eller om der (af en eller anden grund) er spærret / ikke er åbnet for dem til min lejlighed.

Vi har individuelle filtre i en boks i kælderen har jeg ladte mig fortælle.